Wśród różnych internetowych łańcuszków ten szczególnie przypadł mi do gustu:
“Wymień 10 książek, które były/są ważne, odkrywcze, ulubione, zapamiętane itp na zawsze w twoim życiu”
Zatem poniżej subiektywny wybór literatury (kolejność alfabetyczna wg. autorów), dzięki której moje postrzeganie kształcenia wspomaganego różnymi TiKami zmieniło się diametralnie. Niektóre pozycje są dość leciwe, ale wtedy, kiedy się ukazały, stanowiły ważną inspirację do zmiany. Nie ma wśród nich artykułów, wpisów na blogach czy inspirujących filmów – to temat na odrębny łańcuszek.
-
- Terry Anderson & Fathi Elloumi (red.), Theory and Practice of Online Learning, 2004
- Helen Beetham & Rhona Sharpe (red.), Rethinking Pedagogy for a Digital Age: Designing for 21st Century Learning, 2007
- David Boud, Rosemary keogh, David Walker, Reflection: Turning Experience into Learning, 1985
- Terry Freedman (red.) Coming of Age: an introduction to the (new) world wide web, 2006
- William Horton, e-Learning by design, wydanie pierwsze, 2011
- Diana Laurillard, Teaching as a Design Science: Building Pedagogical Patterns for Learning and Technology, 2012
- Jennifer A Moon, A handbook of reflective and experiential learning, 2004
- Bonie Nardi “Information Ecologies“, 2000
- Gilly Salmon, E-moderating: The key to teaching and learning online, 2004
- Gilly Salmon, E-tivities: The key to active online learning, 2002
W łańcuszkach chodzi o także o to, żeby kogoś nominować. Nominuję zatem czytelników tego bloga aby podzielili się swoimi inspiracjami.