Martin Weller opublikował na blogu krótką prezentację z warsztatów organizowanych na Open University, promującą korzystanie z otwartych treści. Przedstawił 10 tez, które opisują ideę otwartości i są argumentami zdecydowanie ‘za’ wykorzystaniem zasobów udostępnianych publicznie na wolnych licencjach lub licencjach CC:
- Otwarte treści to treści o wysokiej jakości
- Skracają przygotowanie kursu
- Ułatwiają proces aktualizacji treści
- Sprzyjają komunikacji między autorami
- Ułatwiają wykorzystanie multimediów
- Prezentują różne perspektywy ujęcia problemu
- Ułatwiają ludziom nauki zaistnienie w sieci
- Uczą studentów, że dzielnie się wiedzą jest kluczem (do sukcesu)
- Angażują w debatę na temat prawa w sieci
- Pozwalają na rozwinięcie nowego modelu kursów/pedagogiki
… inni działają już w kierunku otwierania dostępu do wiedzy. Czas i na nas. CeL podpisuje się pod tymi tezami.