ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Kwestionariusz – ustawiam aktywność do ewaluacji zajęć

Tutorial

Kwestionariusz może posłużyć ci jako narzędzie do sprawnej ewaluacji zajęć online. Daje on bowiem studentom możliwość udzielenia anonimowych informacji zwrotnych o zajęciach. Jako prowadzący możesz skorzystać z szerokiego wachlarza pytań ankietowych.

Zaletami kwestionariusza są m.in. szybki dostęp do wyników, generowana przez system analiza odpowiedzi oraz możliwość wielokrotnego użycia raz stworzonej ankiety.
Kwestionariusz pozwoli ci szybko poznać opinię studentów, zebrać od nich informację zwrotną, możesz za jego pośrednictwem poprosić o wyrażenie opinii i oceny trudności poszczególnych tematów, ćwiczeń itp., a na podstawie odpowiedzi możesz doskonalić swoje zajęcia i dydaktyczny warsztat.

W swoim kursie na UPeL przejdź w tryb edycji, a następnie dodaj aktywność Kwestionariusz.

 

W ustawieniach ogólnych aktywności Kwestionariusz zwróć uwagę na pole nazwa, w dalszej – na dostępność.
Nazwa – najlepiej, aby mówiła ona dokładnie o celu twojego kwestionariusza np. Oceń zajęcia realizowane online lub Podziel się refleksją o tym, jak uczyło Ci się na tym kursie.

Możesz swobodnie ustawić daty graniczne aktywności ankiety. Zwłaszcza, gdy zależy ci na zebraniu informacji na bieżąco, bezpośrednio po zakończonym etapie pracy.

 

W sekcji Opcje odpowiedzi możesz ustawić opcje dla swoich studentów:

  • Typ odpowiedzi – ta opcja pozwala ci ustalić, czy student wypełnia jednorazowo, czy regularnie, czy też wielokrotnie. Jeśli chcesz dokonać ewaluacji całego semestru wystarczy jednorazowo. Jeśli jednak udział w kwestionariuszu powielany jest po każdych zajęciach, warto ustawić np. opcję regularnie.
  • Rodzaj respondenta – masz tutaj do wyboru opcje
    1/“pełna nazwa” – oznacza to, że będziesz znać autorów odpowiedzi;
    2/ “anonimowy” – tożsamość odpowiadającego pozostaje ukryta.
  • Studenci mogą przeglądać WSZYSTKIE odpowiedzi – możesz zdecydować o tym, że studenci będą mogli zobaczyć wyniki oraz o tym do kiedy będzie to dla nich dostępne.

Dodatkowo zwróć uwagę na opcje:

  • Zapisz/Wznów odpowiedzi – jeśli ustawisz “Tak” – umożliwisz studentom wypełnianie ankiety na raty, osoba studiująca może zapisać swoje odpowiedzi i wrócić dokończyć wypełniać ją później.
  • Zezwól na pytania rozgałęzione – są to pytania, które umożliwiają indywidualną ścieżkę w ankiecie. Np. po pytaniu typu “tak/nie” – kolejne trzy pytania pojawią się tylko tym osobom, które wybrały opcję “tak”.
  • Skala oceny odpowiedzi – zasadniczo to narzędzie nie służy ocenianiu, możesz pozostawić tu wybór systemowy “brak oceny” albo określić skalę (np. za wypełnienie pytań nieobowiązkowych w ankiecie).

Po wypełnieniu ustawień ogólnych kwestionariusza i zapisaniu go przejdź do aktywności i w menu głównym przejdź do zakładki Opcje zaawansowane. Nie pomijaj tego kroku przed dodaniem pytań, znajduje się tu bowiem kilka ważnych decyzji do podjęcia.

Najważniejsza to rodzaj kwestionariusza:

  • prywatny oznacza, że jest to unikatowy kwestionariusz stworzony z myślą o tym  konkretnym twoim kursie – będzie on dostępny uczestnikom tego konkretnego kursu,
  • szablon – pozwala na tworzenie na bazie takiego kwestionariusza kolejnych z możliwością edycji, kopiowania i zmieniania – przyda ci się ten rodzaj, jeśli prowadzisz kilka kursów na UPeL i pytania o informacje zwrotną nie różnią się zasadniczo. Kwestionariusz w trybie szablon nie będzie jednak dostępny uczestnikom – to rodzaj kwestionariusza-matki dla ankiet tworzonych na jego bazie!
  • publiczny – ten rodzaj kwestionariusza może być używany w wielu kursach na UPeL.

 

W opcjach zaawansowanych zwróć również uwagę na Opcje przesyłania. Masz tutaj możliwość ustawienia informacji, jaką zobaczą studenci po wypełnieniu kwestionariusza (można potraktować to jako nagrodę na koniec za uzupełnienie ankiety).
Możesz również zostawić w tej sekcji puste pola – student na koniec otrzyma standardowy, systemowy komunikat z podziękowaniem za przesłanie odpowiedzi.

 

 

zob. Kwestionariusz – dodaję pytania, Kwestionariusz – dodaję pytania z uwzględnieniem skali Osgooda,
Dokumentacja Moodle “Questionnaire module”

Pamiętaj, że możesz pracować w motywie ciemnym. Tutorial o tym, jak go uruchomić znajdziesz tutaj.

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej