Test-samouczek: typowe ustawienia
Jedną z aktywności, jaką proponuje nam UPeL jest Test (Quiz). Może służyć on np. jako narzędzie wspomagające uczenie, ułatwiać powtórkę materiału przez studenta i pomóc mu w samoocenie: czy udało się opanować dotychczasowy materiał?
Test, który spełnia taką rolę nazwiemy samouczkiem.
Poniżej kilka wskazówek dotyczących ustawień testów-samouczków.
Ustawienia sekcji “Ocena”
Ponieważ zależy nam, aby student mógł sam weryfikować swoje kompetencje, w sekcji ocena warto pozwolić mu na nieograniczoną ilość podejść oraz zaproponować najwyższą ocenę jako metodę oceniania:
Metoda nawigacji
Dla samouczków to ustawienie warto przełączyć na “dowolną” nawigację. Dzięki temu, student będzie mógł swobodnie przemieszcza się po całym teście np. zaznaczać sobie flagą trudne pytania i wracać do nich później w trakcie testu.
Zachowanie pytań
W teście do samodzielnej nauki, kluczowy jest dostęp studenta do szybkiej informacji zwrotnej. Jeśli w sekcji “zachowanie pytań” wybierzemy “tryb adaptacyjny” albo “natychmiastową informację zwrotną” uzyskamy taki rezultat.