Kolejna edycja szkolenia H5P Interaktywne materiały – podstawy za nami i znów dużo inspirujących materiałów wytworzonych przez osoby uczestniczące w szkoleniu.
Tym razem prowadząca szkolenie online – Renata Iwan – chciała zwrócić uwagę na to, jak można te same treści wykorzystać na różne sposoby.
Oto przykład – dr inż. Piotr Chyła (WIMiR) najpierw zabiera swoich studentów na wycieczkę po hucie,
a następnie, za pewien czas, sprawdza co zapamiętali za pomocą ćwiczenia przeciągnij i upuść.
Taki recykling materiałów dydaktycznych pomoże zaoszczędzić cenny czas.
Przygotowując quizy dla studentów warto pamiętać o możliwości dodania podpowiedzi, tak jak w swoim ćwiczeniu na temat paliw gazowych zrobiła to dr inż. Anna Twaróg (WGGiOŚ) (podpowiedź kryje się pod literką ‘i’).
Zawsze dużym zainteresowaniem cieszy się przygotowanie interaktywnego wideo. Pod wieloma z nich dochodzi do interesujących dyskusji np. czy zadawać pytania o treści wykraczające poza wideo, czy też nie? Tak właśnie było w przypadku wideo o geoparkach UNESCO przygotowanego przez dr Elżbietę Gałkę (WGGiOŚ).