ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Dodaję przejrzysty graficznie Postęp ukończenia

Tutorial

Poniższy tutorial opisuje w jaki sposób możesz wykorzystać zainstalowana wtyczkę moodle: Progress bar

Więcej o ciemnym motywie w UPeL

 

Żeby widzieć takie efekty, jak w tutorialu, przy tworzeniu kursu i dodawaniu poniższego bloku musisz mieć rolę nauczyciela w kursie.

 

Jak dodać do kursu

Na początku umieść kilka aktywności / zasobów w kursie (np. Lekcję, Test, H5P itd.).

Następnie, będąc w trybie edycji (1), kliknij po prawej Dodaj blok (2) i wybierz blok Postęp ukończenia (3).

 

 

Blok postęp ukończenia pojawi się w panelu bocznym z prawej. Jeżeli wcześniej wstawiłeś/łaś inne bloki, szukaj Postępu ukończenia na samym dole.

 

 

Zalecamy tego rodzaju blok (dotyczący całego kursu, z wieloma aktywnościami) umieścić na głównej stronie kursu. By przenieść ten blok na samą górę, przeciągnij go chwytając za ikonę .

Więcej na temat przenoszenia bloku na główną stronę kursu.

Uwaga: do kursu możesz dodać więcej niż jeden Postęp ukończenia oraz możesz go umieścić w różnych miejscach kursu. Patrz: Dodatkowe wskazówki na końcu tutorialu.

 

Po tym zabiegu Postęp ukończenia wygląda tak:

 

 

 

Jak modyfikować Postęp ukończenia

Będąc w trybie edycji, kliknij ikonę koła zębatego (1) przy bloku postępu, następnie wybierz opcję Konfiguruj blok: Postęp ukończenia (2).

 

Otworzy się pop-up z opcjami, które umożliwiają modyfikacje. Szersze opisy danych funkcji znajdziesz klikając ikonę pytajnika.

 

Sprawdź poniżej co i w jaki sposób zmienisz za pomocą poszczególnych opcji:

 

Kolejność aktywności / zasobów możesz zorganizować na pasku postępu według kolejności, w jakiej występują w kursie: Ordering in course.

Wybór drugiej opcji: Time using…, uporządkuje aktywności / zasoby w kolejności w jakiej oczekiwane jest ich zakończenie.

 

 

Możesz wybrać sposób, w jaki będzie prezentowany postęp. Opcje: Scroll i Wrap mogą się przydać przy wielu aktywnościach / zasobach.

 

Wygląd paska po wyborze opcji Squeeze (zalecany, nawet przy dużej liczbie aktywności, gdy umieszczasz postęp na głównej stronie kursu):

 

Wygląd paska po wyborze opcji Scroll:

 

Wygląd paska po wyborze opcji Wrap:

 

Możesz podkreślić prezentację graficzną ukończonych i nieukończonych aktywności, dodając dodatkowe ikony do postępu.

Po wybraniu opcji Tak, np. elementy ukończone będą się wyświetlać jak poniżej:

 

Wybranie opcji Tak przy Show percentage… doda przy pasku informację o % ukończonych aktywności w kursie.

     

 

Po kliknięciu Pokaż więcej… zobaczysz dodatkowe opcje.

Tytuł alternatywny: w miejsce obecnej nazwy / tytułu wyświetli się to, co wpiszesz, np. Twój postęp w kursie.

 

Activities included: w tym miejscu możesz podjąć decyzję czy chcesz wszystkie aktywności / zasoby zawrzeć w postępie, czy tylko niektóre.

All activities with completion set: ta opcja wyświetla wszystkie aktywności w Twoim kursie, które mają zaprogramowane śledzenie ukończenia.

Wybór opcji Wybrane aktywności pozwala zaznaczyć na liście aktywności znajdującej się poniżej (Wybierz aktywności na zrzucie powyżej) te, które chcesz, by były reprezentowane w postępie. Zaznaczasz kolejne aktywności trzymając cały czas wciśnięty klawisz CTRL / CMD na klawiaturze.

 

 

Jak sprawdzić postęp w kursie konkretnych osób

Jako osoba tworząca kurs widzisz przycisk Przegląd uczestników, kliknij go.

 

 

Zobaczysz wszystkie osoby studiujące zapisane na kurs wraz z indywidualną graficzną reprezentacją postępu ukończenia oraz informacją ile % kursu już jest za nimi.


Poniżej tabeli masz możliwość pobrania raportu dla wszystkich lub wybranych osób studiujących w preferowanym formacie.

 

 

Dodatkowe wskazówki

  1. Bloków: Postęp ukończenia możesz dodać więcej niż jeden do swojego kursu. Oprócz głównego, który reprezentuje wszystkie aktywności, możesz dodać kolejny tytułując go np. Testy – Twój postęp (wybierz z opcji tylko rodzaj aktywności Test) lub Zadania – Twój postęp (wybierz w opcjach tylko aktywności Zadanie) itd.
  2. Kolejną możliwością jest dodanie bloku postępu do konkretnego modułu i wybranie w opcjach bloku tylko aktywności znajdujących się w wybranym module.
  3. Dodatkowe / kolejne bloki postępu zalecamy umieszczać w panelu bocznym i wybierać niewielką liczbę aktywności, które będą reprezentowane.

Więcej na temat dodawania bloków znajdziesz w tutorialu: Dodawanie bloków

Może Cię także zainteresować: Blok “status ukończenia kursu”

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej