ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

W trakcie tworzenia Kwestionariusza zwracam szczególną uwagę na…

Tutorial

W trakcie tworzenia i ustawiania kwestionariusza do oceny zajęć dydaktycznych warto zadbać o kilka rzeczy.

1.  W ogólnych ustawieniach kwestionariusza w opcji Opis nie zapomnij o sformułowaniu dla osób studiujących krótkiej instrukcji nt. ankiety, którą będą dla ciebie wypełniać.  Zadbaj o dobry tytuł  kwestionariusza,  podaj nazwę  zajęć, które podlegają ocenie, poinformuj o anonimowych odpowiedziach, szacowanym czasie wypełniania oraz o tym, czy odpowiedzi dla pytań są wymagane.

2. W ustawieniach ogólnych kwestionariusza zwróć uwagę na:

  • Dostępność – tu możesz zadecydować, w jakich ramach czasowych udostępnisz ankietę ewaluacyjną studentom,
  • Opcje odpowiedzi – za pomocą opcji typ ustaw odpowiedź jednorazową (dzięki temu student będzie miał możliwość wypełnić ankietę tylko raz), za pomocą opcji Rodzaj respondenta wybierz opcję anonimowy, możesz również zadecydować, czy studenci będą mieli wgląd w wyniki ankiety (opcja Studenci mogą przeglądać wszystkie odpowiedzi > Po zamknięciu/Zawsze/Nigdy).

 

3. Po dodaniu pytań do kwestionariusza zmień rolę na STUDENT, przejdź do zakładki Wypełnij ankietę

 

i upewnij się, że wszystkie pytania:

  • wyświetlają się poprawnie – sprawdź błędy np. literówki, “czeskie”, czy uwzględniłeś/aś wszystkie warianty odpowiedzi etc.,
  • są ustawione w odpowiedniej kolejności,
  • mają (jeśli powinny) w formatce pytania zaznaczoną opcję TAK przy Odpowiedź jest wymagana.

Kolejność wyświetlania pytań w kwestionariuszu możesz zmienić. Wróć najpierw do swojej standardowej roli nauczyciela i przejdź do zakładki Pytania. Nad każdym pytaniem  zobaczysz  ikonki  (strzałki  – pozwalają na zmianę ich kolejności, koło zębate – na ponowną edycję formatki pytania, krzyżykiem usuniesz pytanie z kwestionariusza, kółeczko informuje cię, czy odpowiedź na pytanie jest wymagana (czerwony kolor) czy też nie (kolor zielony).

Jeśli chcesz zmienić ustawienie związane z odpowiedzią wymaganą wróć do formatki pytania (ikonka koła zębatego) i zaznacz opcję TAK.


4.
Do oceny zajęć dydaktycznych najczęściej wykorzystywane są pytania typu: przyciski radiowe, pole do zaznaczania, ocena (w skali 1…5), dłuższa wypowiedź.

Jeśli zechcesz wykorzystać pytanie typu Ocena (w skali 1…5) (zob. Kwestionariusz – dodaję pytania) w jego formatce zwróć szczególną uwagę na treść wprowadzanego przez ciebie pytania w połączeniu z wariantami określonymi w polu Named degrees.

Na poniższym slajdzie przedstwiono przykład nieprawidłowo wprowadzonych wariantów odpowiedzi w polu Named degrees dla pytania typu Ocena (w skali 1…5)


co widoczne jest dopiero wyraźnie w podglądzie pytania jaki otrzymamy zmieniając rolę w kursie na STUDENTA.

 

 

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej