Jeżeli w kursie bierze lub weźmie udział bardzo dużo osób studiujących i ręczne przypisywanie do grup byłoby zbyt czasochłonne, wykorzystaj opcję Automatyczne tworzenie grup.
Jak włączyć
Z menu kursu kliknij opcję Uczestnicy.
Następnie rozwin menu Zapisani użytkownicy (1) i kliknij opcję: Grupy (2).
Gdy otworzy się okno grup, wybierz w dole ekranu opcję Automatyczne tworzenie grup.
Pojawi się okno tworzenia grup automatycznych.
- Schemat nazewnictwa może być tworzony automatycznie. # jest zastępowane kolejnymi numerami, a @ literami. Na przykład:
Grupa @ utworzy grupę ze schematem nazewnictwa Grupa A, Grupa B, Grupa C . . .
Grupa # utworzy grupę ze schematem nazewnictwa Grupa 1, Grupa 2, Grupa 3 . . . - Możesz określić, czy chcesz utworzyć:
x liczbę grup lub
każda grupa zawiera x osób studiujących - Wpisujesz liczbę grup lub liczbę członków/kiń, którą ma zawierać każda grupa.
- Włączając tę opcję umożliwisz członkom/kiniom grupy wysyłanie wiadomości do siebie, w obrębie jednej grupy.
- Wskażesz role uczestników/czek, którzy mają być w grupach.
- Wybierzesz zasadę, w oparciu o którą uczestnicy/czki zostaną przypisani do grup.
- Zapobiegaj ostatniej małej grupie.
Podczas wybierania uczestników/czek na grupę, w zależności od ich liczby w kursie, ostatnia grupa może skończyć ze znacznie mniejszą liczbą członków/kiń niż oczekiwano. Możesz wybrać Zadbaj, aby ostatnia grupa nie była mniejsza od pozostałych grup, aby uniknąć tej sytuacji. Jeśli ostatnia grupa byłaby mniejsza niż 70% oczekiwanej wielkości, nie zostanie utworzona. Zamiast tego UPeL przydzieli dodatkowych członków/kinie do istniejących grup, zamiast tworzyć nową grupę z niewielką liczbą członków/kiń. - Pole wyboru „Ignoruj użytkowników w grupach” powinno być zaznaczone, aby wybrać tylko tych uczestników/czki grupy, którzy NIE należą jeszcze do żadnej grupy w kursie.
- Włączenie tej opcji nie uwzględnia zawieszonych uczestników/czek w grupach.
- Podgląd pozwala zobaczyć w jaki sposób wybrane przez Ciebie opcje zadziałają na obecnych uczestnikach/czkach. Klikając Prześlij zatwierdzisz wybrane opcje i uruchomisz proces automatycznego tworzenia grup.
Efekty podziału zobaczysz w oknie, które wyświetli się po kliknięciu Prześlij.