Jak korzystać z elementów e-learningu w pracy na kursach specjalistycznych
Anna Hardek
Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie, Studium Języków Obcych
Prezentacja ma na celu przybliżenie jak korzystać z elementów e-learningu w pracy na kursach specjalistycznych.
Najpierw omówione zostaną narzędzia, którymi dysponujemy, a następnie przedstawię kurs zaprojektowany od podstaw z myślą, aby jak najpełniej wykorzystać narzędzia technologiczne w edukacji. Jest to kurs specjalistyczny, dla studentów Inżynierii Akustycznej, ze znajomością języka na poziomie B2/C1. Opowiem jak dobrane zostały tematy oraz pokażę różne typy ćwiczeń, które mają na celu zmuszenie studenta do wychodzenia poza salę lekcyjną i podręcznik w celu szukania informacji potrzebnych do rozwiązania danych problemów. Dla porównania przedstawię też inny kurs, kurs specjalistyczny dla Energetyki i Paliw, który można by określić jako bardziej tradycyjny – zarówno pod kątem sposobu doboru materiałów jak też zawartych w nim ćwiczeń. Dodatkową różnicą jest poziom – tutaj typowym słuchaczem jest student na poziomie słabszym B1/B2. Postaram się przedstawić pomysły jak uatrakcyjnić ten kurs, wprowadzając elementy e-learningu. Wreszcie odniosę się też zalet i trudności związanych z takim, bardziej ‘otwartym’ sposobem pracy ze studentem uczącym się języka obcego na kursie specjalistycznym.