Moodle MOOCS – przypadku użycia w projekcie SP4CE (partnerstwo strategiczne na rzecz kreatywności i przedsiębiorczości)
Anna Grabowska, Ewa Kozłowska
Politechnika Gdańska, PRO-MED sp. z o.o.
Projekt SP4CE (Partnerstwo strategiczne na rzecz kreatywności i przedsiębiorczości) jest odpowiedzią na cele i potrzeby zidentyfikowane w komunikacie z Brugii w sprawie ściślejszej europejskiej współpracy w dziedzinie kształcenia i szkolenia zawodowego w latach 2011-2020.
Wpisuje się on zwłaszcza w dwa cele strategiczne wskazane w dokumencie takie jak „Poprawa jakości i efektywności kształcenia i szkolenia zawodowego oraz podnoszenie jego atrakcyjności i adekwatności” oraz „Zwiększanie kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości”.
SP4CE ma na celu ustanowienie ścisłej współpracy między partnerami projektu poprzez wymianę nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych i opracowanie innowacyjnych narzędzi ułatwiających komunikację i wspólne działania studentów, szkół i firm (organizacji biznesowych).
Do uruchomienia platformy SP4CE wykorzystano dwa systemy CMS WordPress i LMS Moodle.
WordPress wykorzystano do zarządzania treścią (udostępnienie materiałów informacyjnych i szkoleniowych projektu w pięciu językach partnerskich; angielskim, greckim, polskim, słowackim, wegierskim) oraz do obsługi bloga.
Moodle zapewnia współpracę konsultantów, nauczycieli i studentów z wykorzysaniem koncepcji tzw pokojów nauki (ang. Learning Room).
W celu zaznajomienia się z funkcjonalnościami systemu Moodle partnerom zaproponowano udział w szkoleniach MOOC:
• Moodle for Teachers (M4T)
• Teaching with Moodle (Jan 2016)
oraz udostępniono dedykowany kurs e-learningowy Welcome SP4CE Testers
W testach wzięło udział 21 uczestników z Grecji, Polski, Słowacji i Węgier. Podczas prezentacji pokazane będą wyniki ewaluacji platformy SP4CE.