Możliwości wykorzystania narządzi m-nauczania dla studiów podyplomowych w zakresie spawalnictwa
Kinga Korniejenko
Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki, Wydział Mechaniczny
Celem artykułu jest pokazanie możliwości wsparcia nowoczesnymi narzędziami e-nauczania i m-nauczania kształcenia na studiach podyplomowych w zakresie spawalnictwa. Artykuł przedstawia możliwości wykorzystania różnych form e-nauczania i szczegółowo omawia aplikację na urządzenia nobilne służącą nauczaniu zagadnień z zakresu spawalnictwa i będącą również narzędziem wsparcia dla zajęć laboratoryjnych. Artykuł bazuje na case study projektu „PIT Mobilne studia podyplomowe we współpracy z przemysłem” finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i realizowanego na Wydziale Mechanicznym Politechniki Krakowskiej w latach 2013-15, a także późniejsze wykorzystnie narzędzi do kontynuacji studiów podyplomowych w kolejnych latach. Zastosowane metody badawcze to: analiza krytyczna źródeł literaturowych oraz case study programu mobilnego do analizy zagadnień z zakresu spawalnictwa m.in. złączeń spawnych czy parametrów procesu spwania używanego przez uczestników kształcenia.