Rola multimediów i e-learningu w nauczaniu eletrotechniki
Anna Porębska, Agnieszka Wantuch
Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie, Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej
Wykorzystanie narzędzi multimedialnych w procesie kształceniu inżynierów przedstawiono na przykładzie nauczania przedmiotu Podstawy Elektrotechniki. Szczególnie zajęcia laboratoryjne angażują różne narzędzia, które pozwalają porównać wyniki rzeczywiste z teoretycznymi, uzyskanymi np. dzięki wykorzystaniu programów symulacyjnych. Autorki zwracają uwagę na dwa główne problemy. Pierwszy to analiza wpływu narzędzi multimedialnych stosowanych podczas zajęć laboratoryjnych na zrozumienie zjawisk elektrycznych. Drugi to ocena dokonywana przez studentów, porównująca takie zajęcia z tradycyjnymi. W artykule autorki skupiają się na praktycznych zadaniach, które są wykonywane na zajęciach laboratoryjnych z elektrotechniki na AGH w Krakowie, na Wydziale EAIiIB.