WebQuest – od informacji do wiedzy technicznej
Marta Ciesielka
Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie, Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej
Współcześnie dostęp do informacji jest właściwie nieograniczony, jednak problemem staje się zbyt duży strumień informacji , a czasami wręcz „smog informacyjny”. Sytuacja taka powoduje, że współczesny uczeń czy student znaczną część swojego czasu poświęca na przeskakiwanie z informacji na informacje, gromadząc je z różnym skutkiem i często nie analizując. W wielu przypadkach uczący się nigdy nie przechodzą z poziomu informacji na poziom wiedzy, kompletnie nie rozróżniając tych zagadnień i nie widząc problemu. Dodatkowo na proces uczenia nakłada się to iż cyfrowych tubylców (Digital natives) uczą cyfrowi imigranci (Digital imigrants), nierozumiejący problemu uczących się. Rozwiązania tego problemu można poszukiwać w nowych metodach nauczania wykorzystujących nowe technologie. Wśród metod takich na uwagę zasługuje metoda WebQuest. W pracy zostanie opisana niniejsza metoda wraz z jej założeniami oraz wytycznymi do przygotowania i prowadzenia w kształceniu technicznym. Zostaną opisane również praktyczne aspekty jej wdrożenia oraz wyniki realizacji zajęć z wykorzystaniem tej metody.