ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Artykuły

CUTIE – warsztaty z osobami studiującymi, część 1

Jednym z pakietów działań w projekcie CUTIE jest współdziałanie i współtworzenie przez osoby uczące i studiujące działań, które przyczynią się do rozwoju kompetencji cyfrowych pierwszej z tych dwóch grup.  

W związku z tymi działaniami nasze Centrum przeprowadziło drugie już serii warsztatów z osobami studiującymi. Pierwsze odbyły się w grudniu 2023 roku i poprowadziła je Karolina[...]

Cyfrowa podróż – Historia z rozwoju kompetencji cyfrowych 1.2

Wprowadzenie

W Akademii Kompetencji im. Niedalekiej Przyszłości pracuje zróżnicowane grono dydaktyczne – od osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z technologiami cyfrowymi, po prawdziwych innowatorów. Osoby uczące się również prezentują różne poziomy umiejętności cyfrowych. Ta historia śledzi rozwój obu tych grup w zakresie kompetencji DigCompEdu na przestrzeni roku akademickiego, pokazując ich drogę przez sześć poziomów[...]

Cyfrowa podróż – historia z rozwoju kompetencji cyfrowych 1.1

Projekt CUTIE, w którym bierzemy udział, jest oparty o ramę kompetencji cyfrowych DigCompEdu dotycząca edukacji. Tym artykułem zaczynamy całą serię, która wprowadzi Cię we wszystkie 22 kompetencje cyfrowe. Razem z claude.ai została stworzona historia wyimaginowanej grupy dydaktyków i dydaktyczek w wyimaginowanej szkole wyższej, aby na ich przykładzie przybliżyć Ci każdą kompetencję. W kolejnych miesiącach poznasz[...]

H5P w akcji! – interaktywne materiały edukacyjne dydaktyków/czek AGH [H5P podst_4]

Po zakończeniu czwartej edycji szkolenia „H5P Interaktywne materiały – podstawy” postanowiłam się z Wami podzielić materiałami, które według mnie są ogólnokształcące i ogólnoprzydatne.

Na pierwszy ogień proponuję fiszki na temat znaczenia „Piktogramów określających rodzaj zagrożenia” przygotowanych przez dr inż. Iwonę Grelowską z WIMiC. Sprawdźcie czy potraficie właściwie odczytać co Wam może zagrażać.

 

 

Innym[...]

Jak oznaczyć możliwość wykorzystania AI na UPeL

AI NA AGH

AI stwarza przestrzeń do innowacyjnych metod kształcenia, wspierając rozwój nowych kompetencji w różnych dziedzinach. Implementacja AI w kształceniu na AGH ma na celu przygotowanie osób studiujących do pracy w dynamicznie zmieniającym się środowisku technologicznym. Uczelnia promuje kreatywne i odpowiedzialne wykorzystywanie technologii AI w procesie edukacyjnym, aby wzbogacić doświadczenia akademickie.

Zgodnie z “Wytycznymi[...]

Książka zespołu CeLiID, czyli metodycy o metodach

Przygotowaliśmy dla Was coś zupełnie wyjątkowego – publikację książkową, zbierającą naszą wiedzę o metodach dydaktycznych i o tym, co działa.

„Metody, które działają. Przewodnik dla prowadzących zajęcia w uczelniach” to pozycja przeznaczona przede wszystkim dla osób zajmujących się dydaktyką akademicką, nauczycielek i nauczycieli na uczelniach technicznych, ale nie tylko.

Jak zauważa recenzent, prof. dr hab.[...]

RAPORT Z BADANIA DOŚWIADCZEŃ DYDAKTYCZNYCH – część III – Dydaktycy/czki o CeLiID

W trzeciej części raportu z badania doświadczeń dydaktyków i dydaktyczek AGH, w roku akademickim 2023/24 znajdziecie informacje o tym jak oferta CeLiID jest postrzegana przez jej użytkowników i użytkowniczki oraz co utrudnia korzystanie z niej.  

[...]

RAPORT Z BADANIA DOŚWIADCZEŃ DYDAKTYCZNYCH – część II  – Pogłębianie wiedzy dydaktycznej oraz doświadczanie trudności

Przedstawiamy drugą cześć raportu z badania doświadczeń osób prowadzących zajęcia w AGH w roku akademickim 2023/24.  Z tej części dowiecie się czy dydaktycy i dydaktyczki podnoszą swoje kompetencje do nauczania i jeśli tak, to co ich do tego motywuje oraz czy doświadczają trudności w swojej pracy.

[...]

Plan rozwojowy od CeL_ID na semestr letni 24/25

Na końcówce semestru zimowego mamy już gotowy plan rozwojowy od CeLiIDu na semestr letni 24/25. A w nim harmonogram szkoleń. Zapraszamy do udziału i wspólnego rozwoju.

Plan będziemy uzupełniać na bieżąco, informując Was o wszystkim na naszej stronie, w Newsletterze i w mediach społecznościowych.

Plan w całość można też zobaczyć tutaj.

   

[...]

Wsparcie dydaktyki AGH w liczbach w 2024 r.

Dziś przybywamy z garścią danych statystycznych na temat działalności szkoleniowej CeLiIDu w 2024 roku. Zestawiliśmy ze sobą różne dane i choć rok rocznie monitorujemy to co robimy i oferujemy dla społeczności osób prowadzących zajęcia w AGH, to wyniki spowodowały szeroki uśmiech na twarzy.

Poniżej prezentujemy wybrane informacje z raportu za 2024 rok.

W 2024 roku[...]

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej