Artykuły
Co nowego na UPeL 4.4 w roku 2024/25
Jak co roku w wakacje platforma UPeL została zaktualizowana do najnowszej wersji 4.4, która oferuje kilka nowych funkcjonalności. W tym wpisie krótko poinformujemy o nowościach. W czasie wakacji zostały też zaktualizowane wszystkie tutoriale. Tam możecie się udać po szczegółowe instrukcje i wskazówki.
Nowe ikony w panelu “Dodaj aktywność lub zasób”W panelu zawierającym aktywności i[...]
CUTIE. Spotkanie partnerów projektu w Akureyri
W ramach projektu CUTIE w dniach 4-6 czerwca odbyło się kolejne partnerskie spotkanie na Uniwersytecie w Akureyri w Islandii. Skoncentrowaliśmy się na podsumowaniu dotychczasowych działań związanych z podnoszeniem kompetencji cyfrowych nauczycieli i przyjrzeliśmy się temu, jak to może się dziać z aktywnym udziałem studentów. Głównym tematem spotkania było przedstawienie pomysłów związanych z pakietem działań dotyczących[...]
X Ogólnopolska Konferencja „e-Technologie w Kształceniu Inżynierów”
25-26 września 2024Czy jesteśmy poekscytowani? Bardzo! Wielkimi krokami zbliża się X Konferencja eTEE „e-Technologie w Kształceniu Inżynierów” i chociaż w tym roku wszystko wydarzy się w Gdańsku, to ramię w ramię współtworzymy to wydarzenie z Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej. O szczegółach zbliżającej się konferencji, jej tematyce, osobach uczestniczących przeczytasz tutaj. A my przejdziemy[...]
Wybory edukacyjne i zawodowe Generacji Z. Przegląd Badań.
Artykuły o współczesnych młodych dorosłych, o tak zwanej generacji Z, pojawiają się od pewnego czasu jak grzyby po deszczu. Co ciekawe, większość z nich opiera się na tych samych kilku badaniach, zrealizowanych w ostatnich latach w Polsce. Specjalnie dla Was, przyjrzeliśmy się tym badaniom, a w zasadzie raportom, opisującym ich wyniki, skupiając się w szczególności[...]
Upowszechnianie informacji o równym dostępie do szkoleń w ramach CeLiID
W odpowiedzi na zatwierdzony przez Rektora “Harmonogram działań naprawczych i doskonalących” w I kwartale 2024 oraz zaplanowane w nim działanie CeLiID AGH jakim jest „Upowszechnianie informacji o równym dostępie do szkoleń w ramach CeLiID” przedstawiamy dane na temat ilości szkoleń i osób szkolących się oraz listę wdrożonych działań naprawczych.
Działalność szkoleniowa CeLiID – dane ilościowe[...]AIDA4 2024 – krótka relacja z konferencji
Na przestrzeni ostatniego roku zagadnienie sztucznej inteligencji zdominowało internet. Mieliśmy możliwość obserwować lawinowy przyrost webinarów, szkoleń, kursów i zasobów online poświęconych tej tematyce.
W tym czasie również i my nie pozostawaliśmy wobec niego obojętni. Zrealizowaliśmy dwa webinary poświęcone sztucznej inteligencji (ChatGPT w akcji: odkrywamy nowe perspektywy i możliwości pracy nauczycieli akademickich, Sztuczna inteligencja jako partner[...]
Open AGH e-Podręczniki kończą 10 lat!
16 czerwca 2014, godz. 10:14. To ważna data w historii CeLiID. To data rozpoczęcia pracy nad pierwszym e-podręcznikiem w ramach Open AGH e-podręczniki. Szybka kalkulacja pokazuje, że wielkimi krokami zbliżamy się do okrągłej 10 rocznicy e-podręczników.
Dekada. To 120 miesięcy, 43 800 dni. Robi wrażenie. W 10 lat można dużo osiągnąć, można także zakończyć projekty[...]
Konferencja eTEE po raz dziesiąty
X ogólnopolska Konferencja e-Technologie w Kształceniu Inżynierów 25-26 września 2024 r., Politechnika GdańskaZgłoszenia do sesji WYSTĄPIEŃ USTNYCH (15-min power speech: 31 maja 2024 r. (możliwość publikacji w monografii).
Zgłoszenia streszczeń PLAKATÓW i ARTYKUŁÓW do monografii: 6 września 2024 r. ( nabór od 1 czerwca 2024 r.)
Tematy przewodnieAI, VR, no code app, edukacja[...]
H5P Interaktywne materiały – podstawy [ed. 2]
Kolejna edycja szkolenia H5P Interaktywne materiały – podstawy za nami i znów dużo inspirujących materiałów wytworzonych przez osoby uczestniczące w szkoleniu.
Tym razem prowadząca szkolenie online – Renata Iwan – chciała zwrócić uwagę na to, jak można te same treści wykorzystać na różne sposoby.
Oto przykład – dr inż. Piotr Chyła (WIMiR) najpierw zabiera swoich[...]
Kilka słów o Akademii Dydaktyki [poziom 1]
Od października 2024 roku w CeLiID rozpoczniemy realizację programu doskonalenia warsztatu dydaktycznego jakim jest Akademia Dydaktyki. Zależy nam na zbudowaniu dla Was przestrzeni do planowania własnej ścieżki rozwoju dydaktycznego w sposób bardziej świadomy i zgodny z Waszymi potrzebami.
Proponowany przez nas program składa się z trzech ścieżek, w zależności od stopnia zaawansowania. Na początek kilka[...]