ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Badanie kształcenia

Anna Bajer-Leńczowska

30.10.2023

Artykuł opublikowany rok i 22 dni temu.

W ramach projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni”,
numer umowy: MEiN/2022/DIR/1810, Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie zrealizowała zadanie:
Opracowanie założeń do systemu analityki kształcenia.

Podjęte działania: Powołanie interdyscylinarnego zespołu (prac. nauk.-dyd. i specjaliści admi.). Przeprowadzenie kompleksowej kwerendy systemów informatycznych gromadzących dane istotne z punktu widzenia poprawy jakości kształcenia. Zidentyfikowanie i sklasyfikowanie danych gromadzonych przez systemy. Opracowanie rekomendacji działań koniecznych do podjęcia w celu budowy systemu analityki kształcenia na bazie istniejących zasobów oraz opracowanie założeń do systemu analityki kształcenia.
Korzyści działań: identyfikacja obszarów, w których gromadzone dane są niewystarczające lub nie są zbierane systemowo.
Osiągnięte rezultaty: Ocena możliwości analizy zjawiska porzucania nauki (tzw. drop-out rate) i wskazanie, na ile dostępne dane pozwalają oszacować jego skalę. Umożliwienie planowania działań skutecznego przeciwdziałania przedwczesnemu przerywaniu studiów.
Produkty: Założenia do systemu analityki kształcenia 1) analiza systemu e-Rekrutacja – Wykazy danych gromadzonych w systemach e-Rekrutacja, USOS. 2) Badania ankietowe Systemu Wsparcia Dydaktyki i Badanie Losów Zawodowych Absolwentów AGH – szczegółowa charakterystyka badania wraz z opisem najważniejszych pytań/zagadnień z ankiety. 3) Wnioski i rekomendacje.

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej