Dzisiaj zamiast infografiki powebinarowej podręczna lista źródeł, z których można czerpać inspiracje do mieszania.
Akademicki kontekst wykorzystania technologii w dydaktyce narzuca pewne ograniczenia – co nie znaczy, że nie pozwala na eksperymentowanie. Poniższa lista układa ten temat – od ogólnych założeń powiązanych z pro-jakościowym podejściem, przez zaprezentowanie wywrotowej ale jakże racjonalnej koncepcji pożegnania wykładu po konkretny przykład wdrożenia w kontekście uczelni technicznej.
- Tony Bates i jego artykuł “9 kroków” stanowi dobre wprowadzenia w temat, pokazuje o czym warto pomyśleć i gdzie można napotkać pułapki https://www.tonybates.ca/2012/05/02/nine-steps-to-quality-online-learning-introduction/
- Ale Armellini opowiada o tym dlaczego wykład do przeżytek i czym jest aktywne mieszanie https://www.jisc.ac.uk/news/the-large-lecture-theatre-is-dead-11-jan-2018
- Higher Education Academy, która dba o dydaktykę akademicką w Wielkiej Brytanii zebrała garść informacji i linków o mieszaniu https://www.heacademy.ac.uk/knowledge-hub/blended-learning-0
- Wdrożenie mieszania na uczelni technicznej TU Delft opisane w artykule https://www.researchgate.net/publication/308720383_Push_or_Pull_Students_into_Blended_Education_a_Case_Study_at_Delft_University_of_Technology