W krainie edukacji cyfrowej, gdzie kompetencje cyfrowe stają się kluczowym elementem w procesie nauczania i uczenia się, spotykamy się nie tylko z entuzjastycznymi pionierami, ale także z nieco bardziej sceptycznymi użytkownikami – oto Dasie i Niedasie. Te dwie postawy od lat towarzyszą dydaktykom akademickim w ich codziennych zmaganiach z wyzwaniami edukacji, teraz coraz częściej edukacji cyfrowej.
Dasie, osoby pełne wiary w nowe technologie, są przekonane, że wszystko da się zrobić za pomocą cyfrowych narzędzi. Od stworzenia interaktywnych lekcji po śledzenie postępów studentów. Dasie wierzą, że odpowiednie wykorzystanie technologii może przekształcić proces nauczania i uczynić go bardziej efektywnym niż kiedykolwiek wcześniej.
Ich przeciwieństwem są Niedasie, które z dystansem podchodzą do wszelkich nowinek technologicznych. Uważają one, że tradycyjne metody nauczania są wystarczająco skuteczne i nie widzą potrzeby wdrażania skomplikowanych narzędzi cyfrowych. Niedasie swoje przekonanie opierają na latach doświadczenia i obserwacji, które prowadzą ich do wniosku, że nowe technologie często są bardziej kłopotliwe niż pomocne.
Jednakże, zarówno Dasie, jak i Niedasie, napotykają na podobne wyzwania w swojej pracy dydaktycznej. Problemy związane z nieprawidłowym udzielaniem informacji zwrotnej przez studentów, trudności w pracy w grupie czy konieczność dostosowania się do różnego poziomu umiejętności i potrzeb studentów to problemy, z którymi często muszą się zmierzyć.
Dlatego właśnie Centrum eLearningu i Innowacyjnej Dydaktyki, w ramach projektu CUTIE, postanowiło stworzyć cykl krótkich tutoriali, które pomogą zarówno Dasiom, jak i Niedasiom, w radzeniu sobie z tymi wyzwaniami. Dzięki omówieniu konkretnych funkcjonalności takich aplikacji jak np. Padlet, Quizlet, LearningApps czy Canva dydaktycy będą mieli możliwość skuteczniejszego zarządzania swoimi zajęciami, tworzenia bardziej angażujących materiałów edukacyjnych oraz śledzenia postępów swoich studentów w sposób bardziej efektywny i dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Niezależnie od tego, czy jesteś Dasiem czy Niedasiem, w świecie edukacji cyfrowej istnieją narzędzia i metody, które mogą pomóc Ci w osiągnięciu sukcesu w nauczaniu. Przygotuj się na podróż po świecie kompetencji cyfrowych i odkryj, jakie możliwości czekają na Ciebie! Spróbuj!