Najlepiej uczyć się przez doświadczanie i to na własnej skórze, zatem postanowiliśmy wybrać się niemalże pod koło podbiegunowe aby podpatrzeć jak uczą i jak się uczą w Uniwersytecie Technicznym w Lulea.
Było to możliwe dzięki projektowi Doskonałość Dydaktyczna, współpracy między AGH a Lulea University of Technology, projektowi IDUB oraz wsparciu naszej Uczelni. 14 osób wyposażonych w ciepłą odzież i otwarte głowy wyruszyło na dydaktyczne safari aby podpatrzeć jak uczyć przedmiotów ścisłych i inżynieryjnych.
Przed wyjazdem zidentyfikowaliśmy kilka obszarów, którym szczególnie chcieliśmy się przyjrzeć:
- Elastyczne i szybkie wprowadzanie innowacji dydaktycznych w świecie papierologii
- Zmniejszająca się liczba osób studiujących
- Innowacyjność kierunków
- Motywacja: trudności z zaangażowaniem się w uczenie osób studiujących oraz rutyna wśród osób pracujących
- Współpraca i komunikacja między jednostkami
Podczas rozmów okazało się, że nasze trudności są podobne pomimo sporego geograficznego dystansu dzielącego nasze uczelnie.
Przeczytaj o szczegółach w relacji z naszego pobytu.
Dzień 1 Metodyczne zasady w praktyce
Dziennik podróży powstał dzięki pracy Marii, Pawła, Kasi i Agnieszki
Zdjęcia autorstwa: Michał