ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Dzień #2 wizyta studyjna w University of Galway

Kamila Gandecka

29.08.2023

Artykuł opublikowany rok, 3 miesiące i 23 dni temu.

Innowacje edukacyjne

Drugi dzień naszej wizyty studyjnej rozpoczęliśmy od spotkania z  Eileen Kennedy w  MakerSpace. Ta wyjątkowa przestrzeń mieści się na terenie biblioteki uniwersyteckiej. MakerSpace to przyjazna przestrzeń, w której można wspólnie projektować, tworzyć, prototypować i eksperymentować przy użyciu różnorodnych narzędzi, m.in. drukarki 3D, laserowej wycinarki, dronów, gogli VR. Sprzęt wypożyczany jest na kartę biblioteczną. 

Jest to przestrzeń, w której osoby studiujące mogą wykazać się kreatywnością, współpracować, dzielić się pomysłami, wprowadzać innowacje… po prostu uczyć się od siebie nawzajem, dzięki czemu rozwijają swoje umiejętności twórcze i techniczne. MakerSpace korzysta również ze wsparcia wolontariuszy, którymi są osoby studiujące na wyższych latach.

             

Kolejnym punktem naszej wizyty był powrót do School of Engineering, po którym tym razem oprowadzali nas Rory Monaghan i Jamie Goggins, którzy omówili z nami ścieżki kształcenia inżynierów, zaprezentowali nam infrastrukturę dydaktyczną, ale też opowiedzieli o tym w jaki sposób aktywizują osoby studiujące i włączają je do wszelkiego rodzaju projektów. Wszyscy byliśmy pod wrażeniem podejścia skierowanego na współpracę z lokalną społecznością, tak by rozpoznawać i odpowiadać na ich realne potrzeby. To stanowi pierwszy krok w realizacji projektów, nie tylko studenckich.

Jeśli chodzi o laboratoria to są to hale kompleksowo wyposażone w różne urządzenia lub stanowiska pomiarowe. Korzystanie z nich jest uzależnione od realizowanego kursu lub danego projektu, w którym bierze się udział.

School of Engineering to nie jest zwykły budynek, w którym odbywają się zajęcia dydaktyczne dla wszystkich kierunków inżynierskich. Został on tak zaprojektowany by pokazać osobom studiującym jak w praktyce wykorzystywana jest wiedza z zakresu różnych dziedzin, w tym nowoczesnego i inteligentnego budownictwa. Przykładowo, w części budynku są odsłonięte konstrukcje nośne.

Następnie odwiedziliśmy Students Union, gdzie spotkaliśmy się z przedstawicielami samorządu studenckiego: Sai Gujulla i Joe Mee. Zaprezentowali nam jakie są możliwości wsparcia finansowego i zawodowego studentów, opowiedzieli o różnorodnych działaniach kulturalnych i sportowych, a także o prowadzonych kampaniach społecznych. Dodatkowo podzielili się z nami swoją refleksją na temat studiowania w uniwersytecie.

Od 2013 roku zainicjowany Students Union w Uniwersytecie Galway realizowany jest projekt CÉIM Shared Learning, w partnerstwie z kadrą dydaktyczną. Jest to przedsięwzięcie skierowane głównie do studentów pierwszego roku. Opiera się o idee nauczania rówieśniczego. Ma sprzyjać nawiązaniu kontaktów w obrębie studiowanej dyscypliny, rozwinięciu poczucia przynależności, nawiązaniu przyjaźni oraz pomyślnemu zaliczeniu pierwszej sesji. Z zainteresowaniem słuchaliśmy o stosowanej praktyce polegającej na organizowaniu spotkań, w których to studenci – wolontariusze, z wyższych semestrów lub bardziej zaawansowanych wiedzą i doświadczeniem, występowali w roli nauczycieli dla młodszych kolegów lub tych, którzy potrzebują dodatkowego wsparcia w procesie uczenia się.

Ostatnim punktem naszego programu była wizyta w „Green Labs”. Centrum Badań nad Wyrobami Medycznymi SFI z siedzibą na Uniwersytecie w Galway, jako pierwsze w Europie otrzymało certyfikat „zielonego laboratorium.” O inicjatywie Green Labs opowiedziała Una Fitzgerald, badaczka i dyrektorka Galway Neuroscience Centre na Uniwersytecie w Galway. Wraz ze swoim zespołem zaangażowała się w prace nad wypracowaniem i wdrożeniem dobrych praktyk ochrony środowiska na całym kampusie. Chodzi m.in. o redukcję odpadów z tworzyw sztucznych i zużycia energii, recykling, czy zmniejszenie zużycia wody. Tym „zielonym” akcentem zakończyliśmy drugi dzień na kampusie.

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej