ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

e-learning dla inżynierów

Agnieszka Chrząszcz

11.01.2016

Artykuł opublikowany 8 lat, 10 miesięcy i 7 dni temu.

Z roku na rok rośnie liczba pracowników AGH wykorzystujących w swojej praktyce dydaktycznej nowoczesne technologie edukacyjne. Zyskują na popularności różnorodne narzędzia, jak i ciekawe materiały merytoryczne dostępne online.

Uważamy, że warto eksperymentować z nowymi metodami nauczania, warto podpatrywać dobre praktyki innych uczelni, jak i korzystać z tego, co zostało przez nie udostępnione.

W ślad za podpisaną 9 września 2015 roku deklaracją o współpracy pomiędzy Politechniką Gdańską a Akademią Górniczo-Hutniczą chcielibyśmy przybliżyć nieco działania Politechniki i otworzyć przestrzeń do wspólnej dyskusji nad nowoczesną dydaktyką akademicką.

Na temat rozwiązań wykorzystywanych w Politechnice Gdańskiej, jak pomysłów i propozycji innych uczelni technicznych w Polsce, będzie można podyskutować podczas trzeciej edycji konferencji “e-TEE e-Technologie w Kształceniu Inżynierów”, która odbędzie się w kwietniu 2016 roku się w AGH. Wydarzenie zostało zainicjowane przez Politechnikę Gdańską w 2014 roku, a na mocy porozumienia podpisanego między Uczelniami, odbywać się będzie naprzemiennie w Krakowie i Gdańsku. Osią tematyczną wydarzenia jest wykorzystanie e-technologii w dydaktyce technicznej szkoły wyższej. Celem konferencji jest stworzenie przestrzeni do wymiany najlepszych praktyk w kształceniu inżynierów. Zapraszamy do zgłoszenia artykułów, plakatów oraz sesji warsztatowych. Propozycje można przesyłać do 18 stycznia 2016 roku.

Rozwijając dydaktykę wspomaganą technologiami komunikacyjnymi Politechnika Gdańska skupiła się na 3 kluczowych obszarach studiów – fizyce, matematyce i chemii. Z nich powstały ogólnodostępne kursy i materiały dydaktyczne.

  • Wirtualne laboratoria matematyczne pozwalają na rysowanie wykresów i wizualizacje wybranych zagadnień z zakresu geometrii analitycznej. Aplikacje i wizualizacje mogą być wykorzystywane jako elementy kursów online lub prezentowane na zajęciach. Studenci mogą także rozwiązywać zadania dołączone do kolejnych zagadnień i podpatrywać rozwiązania.
  • Otwarte kursy na platformie Moodle Politechniki to sześć zróżnicowanych zasobów z fizyki, chemii i informatyki. Znajdziemy tutaj zarówno nagranie wykładu i eksperymentu z chemii organicznej i prezentację reakcji substytucji elektrofilowej na poziomie molekularnym wraz z zadaniami jak i kurs fizyki i biofizyki dla pasjonatów nurkowania. Kursy i materiały można zobaczyć po zalogowaniu się na platformę jako gość.

Materiały i aplikacje są ogólnodostępne. Pracownicy dydaktyczni AGH mogą je wykorzystywać na zajęciach do zilustrowania omawianego zagadnienia, umieszczać jako link na własnej stronie www lub osadzać jako interaktywne elementy w ramach kursów e-learnigowych na Uczelnianej Platformie e-Learningowej.

Zdjęcie: Mike Scoltock, CC BY NC 20

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej