ORGANIZATORZY
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie to jedna z najlepszych i najbardziej renomowanych oraz nowoczesnych polskich uczelni. Jest uczelnią przodującą w Polsce w dziedzinie nowoczesnych technologii, zajmującą wysoką lokatę w skali międzynarodowej. To drugi najstarszy i największy uniwersytet techniczny w Polsce, tworzony przez 16 wydziałów.
Centrum e-Learningu i Innowacyjnej Dydaktyki AGH (CeLiID AGH) jest jednostką pozawydziałową Uczelni, która zajmuje się wspieraniem rozwoju e-learningu i nowoczesnych metod kształcenia w AGH. Tworzymy i dostarczamy nauczycielom i nauczycielkom akademickim oraz osobom studiującym środowisko uczenia się w oparciu o otwarte narzędzia (Uczelniana Platforma e-Learningowa), szkolimy z efektywnego wykorzystania nowych technologii w projektowaniu i prowadzeniu zajęć, a nade wszystko dbamy o zakorzenienie praktyki i badań edukacyjnych. Wspieramy także tworzenie i wykorzystywanie Otwartych Zasobów Edukacyjnych tworząc serwis OPEN AGH.
Politechnika Gdańska
Politechnika Gdańska, założona w 1904, jest jedną z najstarszych w Polsce autonomicznych uczelni państwowych i najstarszą na obecnym terenie Rzeczypospolitej politechniką. Obejmuje 8 wydziałów, na których studiuje ponad 27 tysięcy studentów na studiach inżynierskich i magisterskich realizowanych w systemie stacjonarnym i niestacjonarnym. Uczelnia zatrudnia niemal 2500 osób, w tym około 1400 nauczycieli akademickich. Politechnika Gdańska jest organizatorem wielu krajowych i międzynarodowych konferencji, sympozjów i seminariów. Prowadzi wymianę międzynarodową osób studiujących i pracujących w Uczelni.
Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej to jednostka powołana 1 marca 2021 roku w celu wspierania nauczycieli i nauczycielek akademickich we wdrażaniu innowacyjnej dydaktyki. Zespół CNE liczy 14 osób (metodycy, projektanci graficzni, realizatorzy multimediów, programiści, projektanci ekranów użytkownika). Misja nowej jednostki to budowanie ekosystemów uczenia się w oparciu o metodykę nauczania, najnowszą wiedze neuronaukową i w uważności na potrzeby drugiego człowieka. To laboratorium zwinnego poszukiwania rozwiązań wspierających proces efektywnej nauki w oparciu o wiedzę naukową.
Najważniejszym celem jest wspieranie nauczycieli w refleksyjnym projektowaniu środowiska aktywnego uczenia się, zarówno w zakresie metodyki nauczania oraz obsługi narzędzi, jak i budowania wspólnoty nauczycieli akademickich i sposobów komunikacji oraz wspierania w tym procesie uczniów i studentów.