Trzecia edycja szkolenia „H5P Interaktywne materiały – podstawy” dobiegła końca. Podobnie jak poprzednio, chciałabym podzielić się przykładami materiałów stworzonych przez osoby uczestniczące w kursie.
Za każdym razem, kiedy prowadzę szkolenie z H5P jestem ciekawa czym mnie zaskoczą jego uczestnicy. Tradycyjnie jestem zaskakiwana wkładem merytorycznym do ćwiczeń – nie staram się nawet ukryć faktu, że mam blade pojęcie o pochodnych przedstawionych w ćwiczeniu przygotowanym przez dr Ewelinę Zalot z WMS:
a już zupełnie nie wiem o co chodzi w równaniu Bernoulliego, o które w pyta dr inż. Ewelina Brodawka, z WEiP:
H5P ‘daje radę’ z zapisem równań matematycznych. Możliwość użycia języka LaTeX powoduje, że wszyscy, którym takie zapisy są niezbędne mogą bez problemów przygotowywać materiały dla studentów korzystając z licznych zasobów H5P.
Podczas przygotowywania materiałów edukacyjnych dobrze jest pamiętać o informacji zwrotnej – zarówno dla odpowiedzi poprawnych, ale także dla błędnych. Dobrze podana informacja zwrotna ma dużą moc uczącą.
W przygotowywanych ćwiczeniach warto stosować różne chwyty, by przyciągnąć uwagę potencjalnych studentów. Mnie na swój ‘haczyk’ chwycił dr inż. Piotr Pająk z WEAIiIB – najpierw tytułem „Wchodzę do Laboratorium Wysokich Napięć i co widzę?”, a potem poleceniem: „A oto jak wygląda od środka Laboratorium Wysokich Napięć od środka. Kto znajdzie transformator Tesli, to posłucha jak gra?”. Z zapałem szukałam tego transformatora 😊.
Bardzo fajnym pomysłem jest wykorzystywanie prac osób studiujących (oczywiście z pełnym poszanowaniem ich praw autorskich) jako bazy do przygotowywanych ćwiczeń. Zrobił to dr inż. Stanisław Lach z WGGiIŚ przedstawiając w interaktywnym wideo wizualizację jazu stałego wraz z upustem płuczącym na rzece Breń wykonaną w ramach projektu dyplomowego inżynierskiego przez studentkę Annę Adamek.
Jest w dydaktyce trend mówiący o partnerstwie nauczycielsko-studenckim – takie działania pokazują, że jesteśmy w trendzie.
Tych, co chcieliby zacząć przygodę z H5P zapraszam na szkolenie „H5P Interaktywne materiały – podstawy” w semestrze letnim. Tych, co już pierwsze kroki mają już za sobą, zapraszam na szkolenie na poziomie zaawansowanym „H5P Interaktywne materiały – zaawansowany”.