W dniach 9-10 kwietnia na Uniwersytecie Gdańskim odbędzie się IDEATORIUM czyli ogólnopolska konferencja będąca forum wymiany doświadczeń, pomysłów i poglądów dotyczących dydaktyki akademickiej. Konferencja jest adresowana do nauczycieli akademickich (w tym także doktorantów) oraz wszystkich osób zainteresowanych problemem poprawy jakości dydaktyki akademickiej.
Podczas Ideatorium każdy z uczestników może zaprezentować swoje plany, przemyślenia lub sprawdzone metody stosowane podczas przygotowania i prowadzenia zajęć dydaktycznych lub innych projektów wspierających kształtowanie kompetencji studentów. Sesje i panele dyskusyjne zapowiadają się naprawdę ciekawie. W ciągu dwóch dni będzie okazja do wysłuchania 30 wystąpień podczas wszystkich 4 sesji Ideatorium. Zostaną podjęte takie tematy, jak uczenie oparte na dowodach, ocenianie kształtujące, elementy gry na zajęciach, media społecznościowe jako przestrzeń edukacyjna, nowe technologie w edukacji, etc.
W pierwszym dniu odbędzie się także debata ekspercka w całości poświęcona jakości dydaktyki Dydaktyka jako piąte koło u wozu? Systemowe rozwiązania na rzecz poprawy jakości dydaktyki akademickiej, na którą czekam z dużą ciekawością. Centrum e-Learningu zostało zaproszone do udziału w drugiej debacie eksperckiej Otwarte zasoby edukacyjne, aby podzielić się doświadczeniami z wdrażania otwartych e-podręczników w kontekście mechanizmów oceny jakości czy dopasowania do potrzeb własnych zajęć. W panelu obok Centrum e-Learningu AGH weźmie udział Alek Tarkowski (KOED, Centrum Cyfrowe) oraz Kinga Kurowska (Politechnika Warszawska, Prezes Fundacji Młodej Nauki).
Choć tegoroczne Ideatorium organizowane jest już po raz trzeci, bierzemy udział w tym wydarzeniu pierwszy raz. Program naszpikowany dobrze rokującymi wystąpieniami pozwala mieć oczekiwania na ciekawą dyskusje, nowe inspiracje i kontakty. Na pewno napiszemy o nich na blogu.