ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Matematyczno-logiczne Kółko Graniaste – eMiL

Michał Oczko

26.10.2023

Artykuł opublikowany rok i 26 dni temu.

Wystartowała kolejna, już XXXI edycja Wirtualnego Kółka Graniastego, w którym uczniowie starszych klas szkół podstawowych oraz szkół średnich rozwiązują razem z nauczycielem, pasjonatem matematyki: kryptogramy, łamigłówki matematyczne i dyskutują o poważnych problemach logicznych. Kółko wpisuje się w szerszą współpracę Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie ze szkołami, w tzw. „Rok Zerowy”, którego celem jest lepsze przygotowanie kandydatów do studiów technicznych, a przez to zwiększenie efektywności studiowania. Kółko prowadzone jest w sposób e-learningowy i jest bezpłatne. Zajęcia mają charakter bardzo nieformalny. Uczestnicy rozwiązując nieraz bardzo skomplikowane problemy matematyczne świetnie się bawią. Podczas tej zabawy realizowane są jednak z góry założone cele, które wpływają na rozwój osobowość i umiejętności myślenia uczniów:

Rozwijanie myślenia (cele kształcące):
• rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych oraz logicznych,
• rozwijanie pamięci oraz umiejętności abstrakcyjnego myślenia i logicznego rozumowania,
• rozwijanie umiejętności wnioskowania oraz stawiania i weryfikowania hipotez
• kształtowanie wyobraźni przestrzennej,
• nauczanie dostrzegania prawidłowości matematycznych w otaczającym świecie,
• rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem tekstu matematycznego,
• rozwijanie umiejętności interpretowania danych,
• przygotowanie do korzystania z nowych technologii informacji (wykorzystanie komputera oraz Internetu do nauki),
• kształtowanie umiejętności stosowania schematów matematycznych i logicznych w sytuacjach związanych z życiem codziennym.

Rozwijanie osobowości (cele wychowawcze):
• kształtowanie pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego oraz postawy dociekliwości,
• nauczanie dobrej organizacji pracy, wyrabianie systematyczności, pracowitości i wytrwałości,
• rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie,
• rozwijanie umiejętności prowadzenia dyskusji, precyzyjnego formułowania problemów i argumentowania,
• nauczanie przedstawiania rozwiązań problemów i zadań w sposób czytelny i precyzyjny,
• wyrabianie nawyków sprawdzania otrzymanych odpowiedzi i korygowania popełnianych błędów,
• kształtowanie nawyku systematycznego i planowego wzbogacania wiedzy.

Kółko cieszy się ogromną popularnością wśród uczniów. Od jego początków 15 lat temu, w zajęciach wzięło udział już ponad 3500 uczniów, 280 w ciągu ostatniego roku. Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w kolejnej edycji Kółka, na którą zapisy rozpoczniemy z początkiem semestru letniego.

Więcej informacji znajduje się na stronach:

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej