Sesję plenarną drugiego dnia konferencji eTEE poświęcimy otwartym cyfrowym podręcznikom. Podczas spotkania zaproszeni goście opowiedzą o swoich doświadczeniach dotyczących tworzenia i dzielenia się zasobami edukacyjnumi oraz odpowiedzą na kluczowe pytania dla zdefiniowania i zrozumienia roli otwartej edukacji.
Christopher Sweeney, Andrzej Pieńkowski z Fundacji Katalyst Education opowiedzą o tym jakie mechanizmy stworzono m.in. w projekcie otwartych podręczników OpenStax w USA i Polsce, aby poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z jakością zasobów cyfrowych, zarówno merytoryczną jak i techniczną, jakie są możliwości wykorzystania tych źródeł, a także jak trendy społeczne wpływają na rynek usług edukacyjnych i stosunek do praw autorskich.
Prof. Zbigniew Kąkol z Akademii Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie przedstawi co motywowało i nadal motywuje autorów do opracowywania i publikowania otwartych zasobów edukacyjnych i przed jakimi wyzwaniami stają przy ich opracowywaniu. Z drugiej strony, przedstawi także jak władze AGH postrzegają otwartość zasobów edukacyjnych jako jeden z priorytetów strategii Uczelni w obszarze kształcenia.
Serdecznie zapraszamy do udziału i rejestracji na konferencję.