Anna Chyła
Jestem metodyczką w Centrum e-Learningu i Innowacyjnej Dydaktyki AGH. Kocham się uczyć i dzielić wiedzą z innymi. Praca z ludźmi i poznawanie nowych rzeczy zawsze mnie pociągały.
Współpracowałam z organizacjami pozarządowymi przy realizacji projektów o charakterze edukacyjnym, społecznym i kulturalnym. Od szkoły średniej byłam wolontariuszką pracując z dziećmi i młodzieżą, prowadząc warsztaty, organizując wyjazdy i wymiany, różnego rodzaju wydarzenia. Ważnymi punktami na mojej drodze były wymiana młodzieży z Polski i Izraela w 2008 roku oraz projekt związany z badaniem społecznego wymiaru miasta w 2010 roku.
Jestem doktorem nauk społecznych w zakresie pedagogiki, a środowisko akademickie poznałam z wielu stron. Byłam studentką pedagogiki i stosunków międzynarodowych oraz doktorantką na Uniwersytecie Wrocławskim, gdzie prowadziłam zajęcia ze studentami. Współtworzyłam jednostkę zajmującą się badaniami społecznymi przy UWr. Równolegle pracowałam w administracji Ewangelikalnej Wyższej Szkoły Teologicznej, poznając prawno-organizacyjne uwarunkowania funkcjonowania szkolnictwa wyższego. Jako stypendystka na Robert Gordon University w Aberdeen przyglądałam się funkcjonowaniu anglosaskich uczelni. Odbyłam staż w Belfast Bible College, doświadczając innego podejścia do zarządzania i budowania wspólnoty uczelnianej, myślenia o rozwoju i strategii. Prowadziłam też autorskie zajęcia ze studentami pedagogiki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Moje doświadczenie pomaga mi lepiej rozumieć pracę na uczelni wyższej i spoglądać na nią z wielu perspektyw.
Obecnie w CeLiID prowadzę szkolenia dla nauczycieli akademickich, głownie z zakresu dydaktyki. Lubię nowe wyzwania, rozwijam moje kompetencje cyfrowe pracując w zróżnicowanym zespole. Poznaję kontekst uczelni technicznej, który poszerza moje spojrzenie na szkolnictwo wyższe.
Interesuję się dydaktycznym wymiarem projektowania zajęć z wykorzystaniem e-learningu, edukacją alternatywną i pozaformalną oraz pograniczem sztuki i edukacji. Wierzę w zmianę w edukacji i przez edukację.