Gdowska Katarzyna
Akredytowany Praktyk Tutoringu
Jestem absolwentką Wydziału Zarządzania AGH. Specjalizuję się w inżynierii zarządzania, czyli rozwiązywaniu problemów decyzyjnych przy pomocy metod i narzędzi badań operacyjnych, czyli modelowania matematycznego i metaheurystyk. Identyfikuję problemy w procesach produkcyjnych i logistycznych, a następnie buduję modele matematyczne oraz algorytmy służące optymalizacji, które stanowią podstawę do tworzenia narzędzi wspierających procesy decyzyjne w praktyce. Moja praca obejmuje również niektóre zagadnienia zarządzania projektami i procesami.
Kieruję lub uczestniczę w międzynarodowych i krajowych projektach badawczych i wdrożeniowych, służących rozwiązywaniu konkretnych problemów w przedsiębiorstwach. Wyniki badań prezentuję na konferencjach i publikuję w czasopismach.
Uczestniczyłam w szeregu szkoleń i warsztatów z badań operacyjnych, m.in. na Uniwersytecie w Padwie i na Uniwersytecie Technicznym w Berlinie. Spędziłam rok na stażu naukowym w INESC TEC w Porto. Aktywnie uczestniczę w Erasmus+, prowadząc zajęcia na zagranicznych uczelniach.
Oprócz studiów technicznych ukończyłam studia filozoficzne na Uniwersytecie Jagiellońskim – w tym obszarze najbardziej interesuje mnie filozofia nauki, pragmatyka oraz filozofia przyrody.
Nieustannie poszerzam wiedzę i umiejętności związane z uczeniem się i uczeniem innych, m.in. uczestniczyłam w szkoleniach prowadzonych przez Uniwersytet w Groningen i Uniwersytet w Aarhus. Ciągle modyfikuję zajęcia dla studentów oraz sposób pracy z dyplomantami – koncentruję się na rozwiązywaniu problemów praktycznych, złożonych projektach, nauczaniu rówieśniczym. Jestem entuzjastką personalizacji i indywidualizacji nauczania.
Poza pracą… Czytam – literaturę piękną, non-fiction, fantastykę. Uczę się języków obcych. Oglądam seriale o czarownicach. Czas spędzam w pasiece i w ogrodzie.
Tutoring jest dla mnie wyzwaniem. Staram się, aby był wspólnym spojrzeniem na rozwiązywanie problemów przez pryzmat zrozumienia natury badanego systemu oraz istniejących w nim problemów decyzyjnych. Skupiamy się szczegółowo na jednym zagadnieniu albo poznajemy kilka różnych tematów bez wchodzenia w szczegóły, po prostu poszerzając ogólną perspektywę.
W czasie semestru tutoringowego mamy przestrzeń na zastanowienie się nad zagadnieniami ważnymi i ciekawymi dla Tutoranta bez presji narzuconego programu zajęć. W zależności od wybranego zagadnienia będzie trzeba coś przeczytać i/lub policzyć i/lub napisać, ale przede wszystkim zadawać sobie fundamentalne lub konkretne pytania i wspólnie próbować znaleźć na nie odpowiedź.
Cytując „Big Panda and Tiny Dragon”: nie chodzi ani o cel, ani o drogę, ale o towarzyszy podróży. Zapraszam!