Janik-Kokoszka Joanna
Akredytowany Praktyk Tutoringu
Skończyłam fizykę na UJ i tam zrobiłam doktorat. Spędziłam trzy lata na stypendium podoktorskim w Izraelu w Weizmann Institute of Science. W pracy naukowej zajmowałam się ciekłymi kryształami.
Jestem adiunktem dydaktycznym na WFiIS AGH. W pracy dydaktycznej zależy mi przede wszystkim na nauczeniu studentów tego, co będzie dla nich przydatne w przyszłej karierze zawodowej. Są to zarówno podstawy wiedzy w dziedzinie fizyki, jak i wyrobienie umiejętności logicznego myślenia i krytycznego spojrzenia na otrzymywane wyniki. Zwracam uwagę na umiejętność samodzielnego znajdowania błędów i ich korekty. W tym celu poszukuję coraz innych metod pozwalających studentom w łatwiejszy i przyjemniejszy sposób nauczyć się fizyki. Lubię uczyć i gotować.
W gotowaniu poszukuję nowych połączeń smakowych. Czasami efekt nie jest zadowalający i wymaga znalezienia nowych rozwiązań. Podobnie z nauczaniem – nie zawsze efekt jest satysfakcjonujący, co motywuje mnie do poszukiwania nowych sposobów nauczania lepiej odpowiadających moim studentom. Dla nich przygotowałam serię interaktywnych zadań przykładowych z bardzo dokładnymi objaśnieniami rozwiązań. Zadania te są dostępne w zasobach OpenAGH.
Tutoring jest znakomitą metodą dydaktyczną pozwalającą na dostosowanie zajęć do indywidualnych potrzeb studenta. Celem tutoringu ogólnorozwojowego jest rozwinięcie takich cech i umiejętności, które pozwolą odnieść sukces na studiach oraz w pracy zawodowej. Szczególnie ważną umiejętnością jest sposób prezentacji swoich wyników w postaci pracy inżynierskiej, artykułu naukowego czy posteru na konferencji.
Chętnie przedyskutuję różne aspekty prezentacji wyników na podstawie wybranych publikacji i posterów. Jestem otwarta również na inne tematy zaproponowane przez Tutorantów.