Karolina Grodecka
Jestem metodyczką e-learningu. Specjalizuję się w obszarze aktywnych metod pracy, blended learningu i otwartych zasobach edukacyjnych. Jako entuzjastka drobnej zmiany w podejściu do uczenia, uważam, że warto stawiać małe kroki i testować różne rozwiązania projektowe, które jeśli się sprawdzą, mogą dać efekt na makro poziomie.
W CeLiID koordynuję pracę zespołu metodycznego, która daje mi wiele zawodowej satysfakcji i pokazuje niemal każdego dnia jak ważna jest gra zespołowa, otwartość na relacje i uważność na potrzeby współpracowniczek i współpracowników.
Zajmuję się projektowaniem i prowadzeniem kursów e-learningowych oraz w formule mieszanej, a także ich ewaluacją. Prowadzę także szkolenia i warsztaty dotyczące różnych metod dydaktycznych. Szczególnie bliskie są mi modele projektowania i metody dydaktyczne, które mają zdefiniowaną strukturę i rytm, tj. Team Based Learning, Design Thinking czy model e-tywności. Znam dobrze różne narzędzia cyfrowe wspierające proces uczenia się. Przy wyborze technologii zawsze kieruję się zasadą nadrzędności celu dydaktycznego. Bowiem najlepiej dobrana technologia to taka, która jest transparentna.
Od 2023 r. jestem członkinią zespołu odpowiedzialnego za opracowanie metodyczne i realizację kursów online w ramach Planu Równości Płci w AGH [Gender Equality Plan].
Jestem zaangażowana w rozwijanie i promowanie Otwartych Zasobów Edukacyjnych w środowisku akademickim. Jako przedstawicielka AGH w Koalicji Otwartej Edukacji oraz Open Education Consortium opracowywałam materiały edukacyjne, publikacje, szkolenia oraz kursy online na temat otwartej edukacji. W 2010 r. zainicjowałam powstanie repozytorium Open AGH, a w 2013 r. byłam współtwórczynią założeń otwartych e-podręczników AGH. Obie bazy są nadal sukcesywnie rozbudowywane.
Ważnymi etapami w moim rozwoju zawodowym były studia podyplomowe z zakresu projektowania innowacji w edukacji oraz uniwersalnego projektowania usług online na Open University UK (2009-2010), udział w europejskim projekcie dotyczącym projektowania kursów online (eVET2EDU), jak również studia podyplomowe w zakresie User Experience and Product Design (2019) oraz szkolenie Change Management akredytowane przez APMG (2022).