Machowski Witold

Skończyłem elektronikę w połowie lat ’80, choć moja praca magisterska była de facto związana z fizyką ciała stałego. Jako doktorant WFiTJ (obecnie WFiIS) zajmowałem się eksperymentalną fizyką wysokich energii, w szczególności detekcją promieniowania. Po obronie doktoratu (fizyka 1993) zostałem zatrudniony w Instytucie Elektroniki, w którym pracuję do dziś, zajmując się głównie (choć nie wyłącznie) układami analogowymi w technologii CMOS. Lubię dydaktykę – bo ucząc sami uczymy się też jednocześnie od własnych uczniów.
Akredytowany Praktyk Tutoringu
Wizja tutoringu naukowego:
„Nauczanie rzadko okazuje się prawdziwie skuteczne, z wyjątkiem tych szczęśliwych jednostek, dla których jest ono niemal zbędne” (Gibbon/Feynman). Jeszcze zgrabniej ujął to Karol Szymanowski: „ludzie dzielą się na samouków i nieuków”. Zatem rolą nauczyciela – zwłaszcza w szkole wyższej – jest motywacja, ewentualnie naprowadzenie na właściwą lekturę a potem sokratejski dialog – o który łatwiej w układzie tutor-tutee niż na sali wykładowej.
Wizja tutoringu rozwojowego:
Zazwyczaj słabo znamy samych siebie do końca, w związku z tym druga osoba jest czasem potrzebna do odkrycia tego, czego o sobie nie wiemy.
Można mieszać.