ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Po konferencji EADTU

Beata Tworzewska-Pozłutko

27.10.2014

Artykuł opublikowany 10 lat i 22 dni temu.

The Open and Flexible Higher Education Conference 2014

W dniach 23-24 października 2014 w Krakowie w Akademii Górniczo-Hutniczej odbyła się międzynarodowa konferencja EADTU The Open and Flexible Higher Education Conference 2014 “New Technologies and the future of Teaching and Learning”.

Wydarzenie warte uwagi ze względu na fakt, że jest to pierwsza konferencja EADTU zorganizowa w Polsce. EADTU (European Association of Distance Teaching Universities) jest organizacją zrzeszającą uniwersytety zajmujące się kształceniem przy pomocy nowych technologii i są to zarówno uczelnie działające wyłącznie online, jak i uczelnie tradycyjne, które część zajęć przenoszą do sieci.

Przez dwa dni eksperci z całego świata dzielili się doświadczeniami i prognozami dotyczącymi edukacji oraz wynikami zrealizowanych badań.

Wykład otwierający pt. “Digital higher education and the modernisation of Polish universities” wygłosił prof. dr hab. Włodzisław Duch (nagranie dostępne: http://vips.liedm.lt/en/irasas/44078), Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Prof. Duch przedstawił najistotniejsze polskie inicjatywy w obszarze digitalizacji zasobów naukowych i kulturowych (RCIN, Federacja Bibliotek Cyfrowych, Academica, Wirtualna Biblioteka Nauki, PBN) oraz działania mające na celu zwiększenie otwartości i dostępności badań i prac naukowych.

Z ramienia Akademii Górniczo-Hutniczej wykład “Policies, strategies and models for online and distance learning at the AGH University of Science and Technology. Good practices and outline for the future.” wygłosił Prorektor ds. Nauki, prof. Zbigniew Kąkol (nagranie dostępne http://vips.liedm.lt/en/irasas/44081). Prof. Kąkol opowiedział o uwarunkowaniach rozwoju otwartej i ogólnodostępnej edukacji w Polsce oraz przedstawił dwie inicjatywy Akademii Górniczo-Hutniczej w obszarze otwartej i nowoczesnej edukacji: Open AGH e-podręczniki oraz Małopolską Chmurę Edukacyjną.

Po części wspólnej uczestnicy mogli posłuchać wystąpień ułożonych w kilka ścieżek tematycznych:

  • szanse, które niesie ze sobą otwarta i elastyczna edukacja,

  • innowacyjne modele projektowania zajęć,

  • Otwarte Zasoby Edukacyjne i MOOCi,

  • jakość w e-learningu,

  • wirtualna mobilność,

  • badania,

  • innowacyjne programy nauczania,

  • inicjatywy MOOC w Europie.

W konferencji uczestniczyło ponad 150 osób. W ciągu dwóch dni w murach AGH można było wysłuchać 67 referatów dotyczących nowoczesnej i otwartej edukacji. Większość prelegentów reprezentowała uczelnie europejskie, ale wśród zgłoszonych referatów pojawiły się niezwykle ciekawe głosy z USA, RPA, Botswany, Indonezji, Rosji, Tanzanii i Izraela. Część wykładów była dostępna na żywo w sieci. Nagrania te są też dostępne w formie filmów z towarzyszącą prezentacją pod adresem: http://vips.liedm.lt/en/konferencija/44068

Konferencja została zakończona przyjęciem przez uczestników treści dokumentu “Message” przedstawionego przez Prof. Anję Oskamp (Przewodniczącą EADTU). “Message” stanowi pewnego rodzaju podsumowanie całej konferencji; zawiera główne wnioski wypływające z wygłoszonych referatów oraz przebiegu prowadzonych dyskusji. Jak co roku dokument ten zostanie przesłany do Komisji Europejskiej.

“Message of Kraków”: http://conference.eadtu.eu/images/2014/Message_EADTU_Conference_2014.pdf

Strona konferencji: http://conference.eadtu.eu/

Galeria zdjęć: http://zasoby1.open.agh.edu.pl/cel/eadtu_2014/index.html

04_prof_Łukasz_Turski - Education and IT - Examples of destructive and constructive interference with some conclusions

 

 

 

 

 

 

 

Fot. Michał Oczko (CC-BY-SA)

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej