ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Podsumowanie 2019 roku

Agnieszka Chrząszcz

07.01.2020

Artykuł opublikowany 4 lata, 10 miesięcy i 11 dni temu.

Uczelnia pracuje nieco innym rytmem, akademickim, dzięki czemu nowy rok puka do nas dwukrotnie – w październiku i styczniu. O ile to pierwsze rozpoczęcie poprzedzone jest u nas bardzo intensywną pracą, aby dopiąć wszystko zanim studenci i wykładowcy rozpoczną zajęcia, to końcówka kalendarzowego roku jest spokojniejsza.  Przez to jest to dobry czas na podsumowania – zerknięcie na to, co zrobiliśmy i przez chwilę napawanie się drobnymi sukcesami. Często pytacie nas o to, jak pracujemy – intensywnie, zawsze z planem i przestrzenią także na spontaniczne akcje i projekty.

2019 zapamiętamy jako “rok webinarowy” – remont, wyposażenie i uruchomienie naszego studio to projekt, w który zaangażowany był cały zespół. Niejako przy okazji zrobiliśmy “Śniadanie z webinarem” – miało być skromne otwarcie, a zrobiła się impreza na 50 osób, z grami, zaproszonymi gośćmi,  prezentacjami i cynamonowymi bułeczkami do porannej kawy. Pierwsze webinary dla studentów nasi wykładowcy odpalili już kilka dni później. Zbieramy ich recencje, planujemy drobne ulepszenia, ale już wiemy, że pomysł lekkiego, dostępnego studia się sprawdził.

Intensywnie szkolimy – wiemy, że nauczyciele akademiccy chcą i potrzebują krótkich, konkretnych warsztatów i szkoleń online. Kurs pedagogiczny gdzieś na początku kariery doktoranckiej to zdecydowanie za mało – wykładowcy potrzebują wparcia na co dzień. Do szkoleń dokładamy bony na konsultacje – każdy pracownik może do nas przyjść i porozmawiać z nami o swoim pomyśle na zajęcia. A jak nie ma pomysłu, ale “coś chce zmienić”, to wspólnie potrafimy wymyślić zestaw nawet i drobnych, ale znaczących usprawnień zarówno czysto technicznych (ach, ten dziennik ocen!), ale i metodycznych.

Jednak aby szkolić, sami się uczymy. I to jak! Dzięki programowi PO.WER, grantom Erasmus+ oraz oczywiście spontanicznej inicjatywie, nasz zespół intensywnie uczy się projektowania, marketingu, social mediów i innych internetów. Czasem powrót do szkoły bywa bolesny. Ale gdy od razu wdrażamy to, czego się uczymy i sami możemy wpływać na tematykę szkoleń, to chyba nie ma na co narzekać. Jednym z rezultatów jest nasz wewnętrzny, strategiczny projekt “e-Learning Akademicki”, gdzie prześwietlamy dydaktykę i projektujemy konkretne rozwiązania, tworząc persony, ścieżki użytkowników i testując prototypy rozwiązań.

Bardzo zależy nam na spotkaniach z osobami pracującymi z dydaktykami i e-learningiem akademickim. Dlatego już od 4 lat organizujemy dla Was konferencję “eTEE e-Technologie w kształceniu inżynierów” wraz z Politechniką Gdańską. Dlatego też staramy się podróżować od morza aż po góry, aby dyskutować o tym, jak lepiej uczyć i wspierać akademików w ich działaniach.

Nieustannie rozwijamy także cyfrowe, otwarte e-podręczniki Open AGH, dzięki którym studenci AGH i innych uczelnia mają dostęp do darmowej, rzetelnej wiedzy. Aktualnie mamy ich już 15, a na dniach ukaże się kolejny!

Jak zwykle stawiamy na współpracę. Realizujemy dwa międzynarodowe projekty Erasmus+, szkolimy dydaktyków z innych uczelni i realizujemy projekt badawczo-rozwojowy z firmą szkoleniową. To dodatkowa praca, która pozwala nam przyjąć nieco inną perspektywę i skonfrontować własne przekonania czy przyzwyczajenia z zewnętrznym klientem. Oby jak najwięcej takich doświadczeń.

Nie sposób opisać wszystkiego, co robimy. Wiele działań nie jest widocznych na zewnątrz – jak choćby utrzymanie infrastruktury e-learningowej, szkolenie z RODO dla ponad 3000 pracowników AGH czy kilometry dokumentów wypełnianych przy okazji różnych projektów czy przetargów.

2019 był więc dla nas rokiem nowych wyzwań, projektów i inicjatyw, ale także kontynuacją działań sprawdzonych i przetestowanych. Możemy nieskromnie napisać, że jesteśmy z siebie całkiem zadowoleni 😉

 

 

 

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej