Inspiratorka: dr inż. Katarzyna Gdowska (Wydział Zarządzania, AGH)
Do czego wykorzystujesz platformę UPeL?
Korzystam z niej na dwa sposoby. Dla każdego z prowadzony przeze mnie kursów stacjonarnych przygotowuję wsparcie w postaci kursu-repozytorium na platformie oraz prowadzę z pomocą platformy rekrutację i wsparcie dla studentów, którzy biorą udział w Programie Praktyk Forum Ekonomicznego w Krynicy.
Dla każdego kursu, który prowadzę stacjonarnie tworzę kurs-repozytorium na platformie. Taki kurs-repozytorium zawiera:
- forum (forum ułatwia mi komunikację z grupami studenckimi, za pomocą platformy mogę bardzo szybko wysłać informacje do odpowiedniej grupy i mieć gwarancję, że wszyscy ją otrzymali).
- wszystkie potrzebne materiały w wersji cyfrowej;
- treści zadań; (studenci na zajęcia przynoszą wydrukowane polecenia lub korzystają z nich za pomocą telefonów)
- testy sprawdzające wiedzę;
- dodatkowe elementy (linki do ciekawych kont na Twitterze, linki do filmów ilustrujących omawiane zagadnienia)
Co jest główną zaletą tak zorganizowanej pracy?
Taka wspólna przestrzeń w kursie-repozytorium jest przydatna zwłaszcza w przypadku studiów zaocznych. Ze studentami zaocznymi widzę się dość rzadko, wszelkie kwestie organizacyjne wolę więc ustalać poprzez platformę, wtedy gdy już się z nimi spotkam cały czas mogę wykorzystać na działania dydaktyczne.
Po kilku latach pracy, nie wyobrażam sobie już kursu stacjonarnego bez kursu-repozytorium na platformie.
Platforma dobrze się sprawdza również do zadań organizacyjnych. Z jej pomocą mogę łatwo zorganizować rekrutację dla studentów, którzy chcą wziąć udział w Programie Praktyk Forum Ekonomicznego w Krynicy (Instytut Studiów Wschodnich). Poza organizacją zgłoszeń na praktyki, platforma umożliwia również dostarczenie zainteresowanym niezbędnych instrukcji, dokumentów i wskazówek dotyczących rekrutacji.
Bardzo dziękuję za rozmowę!
Katarzyna Gdowska – adiunkt badawczo-dydaktyczny na Wydziale Zarządzania AGH, prowadzi zajęcia z badań operacyjnych i ich zastosowań w problemach decyzyjnych w transporcie i logistyce. Tutor akademicki, absolwentka projektu “Mistrzowie Dydaktyki”. Wykładowca Akademii AGH Junior. Koordynator i lider kilku międzynarodowych projektów dydaktycznych. W każdym kursie wykorzystuje narzędzia Edu-IT, głównie na uczelnianej platformie Moodle – repozytoria materiałów, quizy, wiki, zadania indywidualne i grupowe.