Jednym z obszarów Uczelni Badawczej jest to, aby stale podnosić jakość dydaktyki, tworząc przemyślany system wsparcia dla nauczycieli akademickich. System, który umożliwiał będzie planowany rozwój dla pracowników dydaktycznych w AGH, poprzez oferowanie różnorodnych szkoleń, konsultacji oraz prowadzone badania i ewaluację. Od września 2023 inicjatywa nosi nazwę Programu i jest finansowana z różnych źródeł Uczelni.
Pełen opis znajdziesz w dokumencie strategicznym: IDUB. System Wsparcia Dydaktyki
Poniżej chcemy podzielić się z Tobą kierunkiem, który obieramy i nad którym już teraz intensywnie pracujemy. Jest to kilka punktów, pod każdym jednak kryje się szereg zadań i kiełkujących wciąż nowych pomysłów. Mamy nadzieję, że będziesz brał/a aktywny udział w naszej pracy i skorzystasz z jej rezultatów!
#1. Mój rozwój? To tutaj!
Jesteś pracownikiem dydaktycznym w AGH i chcesz rozwijać swój warsztat nauczyciela akademickiego?
Chcemy Ci ułatwić przeglądanie pełnej oferty rozwojowej dostępnej w ramach Uczelni. Możliwości jest co nie miara, przekonasz się! W Zespole Wsparcia Dydaktyki będziemy zbierać informacje o realizowanych szkoleniach, tak abyś nie przegapił/a tego, czego akurat potrzebujesz. Naszym celem jest to, aby informacja o ciekawym szkoleniu czekała tutaj na Ciebie.
#2. Wysokiej jakości szkolenia
Zespół Wsparcia Dydaktyki będzie realizował również własny program szkoleń.
Wszystkie szkolenia oraz trenerzy poddawani będą stałej ewaluacji, tak aby jakość warsztatów, webinarów czy kursów online była możliwie najwyższa, a każda kolejna edycja lepsza od poprzedniej. Zaś sami Trenerzy wewnętrzni AGH zaproszeni zostaną do tworzenia grupy rozwojowej dla podnoszenia swoich kompetencji.
Dobór tematów szkoleniowych będzie również rozwijany w oparciu o badania potrzeb pracowników naszej Uczelni. Jeśli zatem otrzymasz na maila ankietę w tej sprawie, poświęć jej koniecznie kilka chwil.
#3. Przemyślana ścieżka rozwoju
Wiemy, że ważne jest, aby szkolenie odpowiadało precyzyjnie na aktualne potrzeby i uwzględniało kontekst uczestnika.
Dlatego chcemy wspierać w dobieraniu adekwatnej dla siebie ścieżki rozwoju. Na przykład, dobór takiego zestawu szkoleń, które w określonym czasie pozwolą na opanowanie nowej kompetencji.
Nasz Zespół będzie wspierał Cię w tym przygotowując narzędzia do samooceny oraz poprzez indywidualne konsultacje. Chcemy dać Ci możliwość spotkania się, aby porozmawiać o Twoim rozwoju. To będzie czas dla Ciebie.
#4. Społeczność dydaktyków AGH
Uczenie się to aktywność społeczna, coś co wydarza się w relacjach z innymi.
Być może największym narzędziem wsparcia jest sieć zawodowych relacji i możliwość uczenia się od siebie nawzajem (peer learning). Dlatego spotkania dyskusyjne, zawiązywane na dłuższy czas grupy rozwojowe, społeczności nauczycieli, których interesuje dana dydaktyka przedmiotowa – to kierunek, jaki obieramy. Nauczyciele akademiccy tworzą jedną społeczność, w której każdy dla każdego może być źródłem inspiracji, mentorem czy po prostu towarzyszem podróży.
#5. Badania jakości dydaktyki na AGH
Chcemy bazować na danych, aby wszelkie wymienione rozwiązania mogły być dopasowane do potrzeb i aby sprawdzać ich efektywność.
Dlatego Zespół Wsparcia Dydaktyki będzie opracowywał przyjazny i użyteczny system informacji zwrotnej o zajęciach od studentów dla prowadzących. Do tego, badać będziemy jakość dydaktyki przekrojowo w całej Uczelni, tak aby na podstawie zgromadzonej wiedzy odpowiadać na najważniejsze na ten moment wyzwania. Zamierzamy mierzyć i ewaluować, tak aby upewniać się, że wspólnie razem czynimy postępy w dydaktyce w AGH!
Dokument strategiczny: IDUB. System Wsparcia Dydaktyki