Wprowadzenie drobnych zmian w zajęcia dydaktyczne może wpłynąć na ich efektywność. Jednym z takich niedocenianych składników sukcesu jest informacja zwrotna [feedback], który wydaje się najbardziej naturalnym sposobem wspierania studentów w procesie uczenia się.
Dobrze zaprojektowany feedback nie jest oceną, opinią, pochwałą czy krytyką. To oparty na faktach komunikat o mocnych stronach pracy studenta lub grupy studentów (np. prezentacja multimedialna, projekt, sprawozdanie, kolokwium) oraz o błędach, jakie popełniono. Informacja zwrotna ucząca zawiera również konkretne wskazówki, jak wyeliminować błędy oraz sugestie dotyczące dalszego rozwoju danej umiejętności.
Na szkoleniu przyjrzymy się roli informacji zwrotnej w procesie edukacyjnym, w oparciu o wybrane modele: kanapka informacyjna, FUKO [fakty, uczucia, konsekwencje, oczekiwania], TAG [powiedz, zapytaj, zasugeruj], 4Z [zapytaj, zakomunikuj, zmotywuj, zaplanujcie]. Poćwiczymy dobieranie i formułowanie informacji zwrotnej uczącej w zależności od sytuacji edukacyjnej. Na koniec wypracujemy zasady dobrego feedbacku.
Forma: mieszana, (praca na UPeL ok. 90 min, warsztat stacjonarny)
Termin szkolenia:
Praca na UPeL:
Data warsztatu stacjonarnego (do wyboru):
Potwierdzenie: certyfikat, cyfrowa odznaka (badge)
Prowadzenie: Anna Chyła achyla@agh.edu.pl, Kamila Gandecka kgandecka@agh.edu.pl