Szkolenie dotyczące metody tutoringu akademickiego prowadzone jest przez certyfikowanych trenerów.
Program obejmuje 8 obowiązkowych zjazdów, tj. 64 godziny dydaktyczne realizowane w czasie 4 dwudniowych, weekendowych zjazdów. Uczestnicy Szkoły Tutorów otrzymują Certyfikat Tutora oraz zaświadczenie udziału w szkoleniu.
Cele główne
-
- Przygotowanie tutorów do efektywnej pracy indywidualnej ze studentami.
- Przygotowanie grupy szkoleniowej do wypracowania wizji i wdrożenia systemowego tutoringu na uczelni.
Efekty edukacyjne
Uczestnik:
-
- pozna założenia edukacji spersonalizowanej w kontekście tutoringu
- nauczy się korzystać z narzędzi tutoringu akademickiego
- będzie potrafił wykorzystać narzędzia coachingowe i tutorskie do budowania motywacji oraz realizacji indywidualnych projektów edukacyjnych
- nauczy się jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami w pracy tutorskiej
- zaznajomi się z procesem wdrażania tutoringu do instytucji
- razem z grupą określi wizję systemowego zastosowania tutoringu na uczelni
Metoda tutoringu to długofalowa współpraca tutora i tutee, ukierunkowana na integralny rozwój kompetencji podopiecznego (wiedza, umiejętności i postawy). Za pomocą dialogu opracowywany jest plan rozwoju potencjału tutee. Ścieżka rozwoju akademickiego jest wspólnie opracowywana a relacja mistrza i ucznia, stopniowo przekłada się na samodoskonalenie. W procesie wartościowe są wszelkie narzędzia do zindywidualizowanej pracy, w tym esej, sztuka zadawania pytań, oceniania oraz techniki motywujące z psychologii pozytywnej.
(Ziółkowski, 2005;Collegium Wratislaviense) |
---|
Terminy zjazdów:
Forma: spotkania stacjonarne
Warunki udziału: osoby zatrudnione w AGH z tytułem co najmniej dr
Trenerzy: certyfikowani trenerzy Collegium Wratislaviense
Potwierdzenie: certyfikat, zaświadczenie
Szkolenie jest realizowane w ramach projektu Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza (IDUB). W szkoleniu mogą wziąć udział wyłącznie osoby zatrudnione w AGH w roli dydaktycznej lub naukowo-dydaktycznej. Wypełnienie formularza zgłoszenia jest jednoznaczne z akceptacją zasad udziału w programie doskonalenia kompetencji dydaktycznych.