ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Kwestionariusz – dodaję pytania z uwzględnieniem skali Osgooda

Tutorial

Do kwestionariusza możesz dodawać różnego rodzaju pytania. Do ewaluacji zajęć dydaktycznych z pewnością sprawdzą się pytania otwarte (dłuższa wypowiedź, pole tekstowe) – jeśli chcesz poznać opinie, postawy studentów i na ich podstawie modyfikować w przyszłości swój przedmiot i/lub warsztat dydaktyczny. Możesz również w ten sposób rozeznać trudności związane z uczeniem się, komunikacją i współpracą swoich studentów i na podstawie zebranych głosów dostosować zajęcia do poziomu i bieżących potrzeb.

Z puli pytań zamkniętych dostępnych w kwestionariuszu warto zwrócić uwagę na Ocena (w skali 1…5) i dostępnej tu opcji Skala Osgooda.

Warto wiedzieć

Specyficzną formą oceny skali jest tzw. skala Osgooda (skala semantyczna), umożliwiająca badanie dyferencjału semantycznego. Jest to ocena wrażenia jakiegoś zjawiska, obiektu i/lub postawy wobec niego.

Skala dyferencjałów semantycznych to takie narzędzie pomiaru, przy użyciu którego respondent, poprzez wybór jednego z punktów miedzy skrajnymi przymiotnikami, wyraża swój stosunek do danej kwestii (zob. więcej). W praktyce skala ta składa się z kilku kategorii (5-7), oznaczonych liczbami. Na skrajnych biegunach skali znajdują się przymiotniki stanowiące antonimy czyli przeciwieństwa (np. nudny – ciekawy, trudny – łatwy, źle – bardzo dobrze, przyjazny – nieprzyjazny, sprzyjający – niesprzyjający, celowy – bezcelowy, ważny – nieważny, sensowny – bezsensowny, satysfakcjonujący – niesatysfakcjonujący etc.).

Jak włączyć?

Aby wykorzystać pytanie ze skalą Osgooda w kwestionariuszu przejdź do zakładki Pytania i wybierz typ Ocena (w skali 1…5).

Po przejściu do formatyki pytania wybierz Skala Osgooda w polu Rodzaj skali – wprowadź tekst pytania, możliwe odpowiedzi oraz skalę.

W polu Named degrees ważna jest forma wpisywania możliwych odpowiedzi – pomiędzy jedną a drugą przeciwstawną opcją należy postawić znak pionowej kreski |. Przydać się może również określenie wartości liczbowych.

 

 

Dowiedz się więcej nt. ustawienia aktywności Kwestionariusz oraz jak dołączać do niego pytania.

Dodatkowo zob. Jak skonstruować dobre narzędzie do ewaluacji jakości zajęć dydaktycznych? Refleksje praktyczne.

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej