ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Projektuję zaawansowane metody oceniania

Tutorial

Poza wystawieniem w zadaniu oceny w formie liczbowej, możesz skorzystać również z dwóch zaawansowanych metod oceniania: Listy kryteriów i Tabeli kryteriów.

Aby to zrobić w edycji ustawień zadania, w kategorii Ocena wybierz jako metodę oceniania Listę kryteriów lub Tabelę kryteriów. Następnie zapisz zmiany, klikając na Zapisz i wyświetl. Dzięki temu od razu zostaniesz przekierowany/a na stronę z ustawieniami.

 

 

W kolejnym kroku system da Ci dwie możliwości – (1) zdefiniuj nowy formularz oceniania i (2) stwórz nowy formularz oceniania na podstawie szablonu. Druga opcja jest przydatna jeśli już wcześniej w kursie były wykorzystywane formularze do oceny.

Lista kryteriów

Jeśli wybierzesz Listę kryteriów, system poprosi Cię o wypełnienie tabeli, w której definiujesz każde kryterium oraz deklarujesz maksymalną liczbę punktów, które przyznasz za bardzo dobre spełnienie tego kryterium. Pamiętaj o opisie każdego kryterium, będzie on przydatny dla osób studiujących. Możesz także dodać często używane komentarze do prac, co ułatwi i przyspieszy ci ocenianie. Listę kryteriów możesz zapisać jako gotową wersję lub jako roboczą i wrócić do jej edycji. Dobrą praktyką jest także zaznaczenie, aby osoby studiujące widziały kryteria i punktacje.

 

Wypełniona Lista kryteriów wygląda tak:

 

Tabela kryteriów

Jeśli wybierzesz Tabelę kryteriów, to system poprosi cię o wypełnienie każdego wiersza jako osobnego kryterium. Wiersze możesz podzielić na dowolną ilość elementów, tworząc w ten sposób kolejne poziomy w ramach danego kryterium. W tej opcji również możesz zaznaczyć, aby osoby studiujące widziały kryteria i punktację.

Wypełniona Tabela kryteriów wygląda tak:

Wszystkie te działania możesz wykonywać w trybie ciemnym (zob. Włączanie ciemnego motywu).

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej