Wszystko, co dobre szybko się kończy 🙂 Z takim zdaniem 20 kwietnia zakończyliśmy już V konferencję „e-Technologie w Kształceniu Inżynierów” zorganizowaną wspólnie przez AGH i Politechnikę Gdańską. Ktoś mógłby pomyśleć, że jest to jedynie nasze osobiste, nieskromne wrażenie, któremu niekoniecznie musi być blisko do obiektywnej oceny. Dlatego też śpieszymy z wyjaśnieniem, iż tymi słowami żegnali nas nie tylko prelegenci, ale również sami uczestnicy konferencji. A to już o czymś świadczy 🙂
eTEE w liczbach:
- ponad 70 uczestników
- 3 równoległe sesje z panelami dyskusyjnymi
- ponad 220 min. sesji plenarnych
- ponad 540 min. prezentacji
- 420 min. rozwijania umiejętności praktycznych na warsztatach
Chociaż emocje wciąż żywe (i pewnie jeszcze przez długi czas takie z nami zostaną), przychodzi moment na pierwsze rzeczowe podsumowanie i pierwszą próbę refleksji. Zapraszamy wszystkich, którzy zarówno czynnie, jak i w roli obserwatorów brali udział w naszym wydarzeniu do podzielenia się z nami swoimi prywatnymi spostrzeżeniami. Głęboko wierzymy w moc każdej informacji zwrotnej, która zawsze jest dla nas cenną sugestią do zmian na lepsze. Dzisiaj natomiast przedstawiamy krótką relację okiem naszego Centrum z tego, co przez te 2 dni się działo.
W 2018 roku gospodarzem V konferencji eTEE była Akademia Górniczo-Hutnicza. Honorowy patronat nad Konferencją objęli Rektorzy AGH oraz PG, zaś wśród partnerów i sponsorów znalazły się: ClickMeeting, MapleSoft, Miasto Kraków, Magazyn Edukacji Elektronicznej „EDU@KCJA” oraz JSW SA.
Główne sesje plenarne oraz sesje równoległe zostały zlokalizowane w nowoczesnym i unikatowym budynku Katedry Informatyki AGH, który zarówno swoim wyglądem, jak i zapleczem technicznym idealnie wpisał się w przewodni temat konferencji jakim jest wpływ e-technologii na kształcenie inżynierów.
eTEE to dwa dni wymiany doświadczeń i dobrych praktyk, rozmów z fantastycznymi ekspertami oraz poszukiwania inspiracji do dalszych działań. Jak co roku, tak i tym razem zależało nam na bogatym oraz zróżnicowanym tematycznie programie konferencji. Dzięki interdyscyplinarności prelegentów mieliśmy szansę wysłuchać prezentacji dotykających szerokiego spectrum zagadnień. Swoim doświadczeniem podzielili się koledzy i koleżanki z polskich uczelni wyższych oraz zagranicznych ośrodków badawczych. Podczas sesji plenarnych mogliśmy m.in. poznać historię powstania robota humanoidalnego iCub w Italian Institute of Technology (Agnieszka Wykowska, Giorgio Metta), podjąć refleksję na temat roli technologii w zindywidualizowanym dialogu nauczyciel-student (Anna Turula, UP Kraków) czy porównać osiągnięcia oraz wyzwania polskiego i amerykańskiego ruchu otwartych zasobów edukacyjnych (Zbigniew Kąkol, AGH; Christopher Sweeney, Andrzej Pieńkowski, Fundacja Katalyst Education). Sesje równoległe poszerzyły krąg podejmowanych tematów o kwestie m.in. rozwiązań e-learningowych, wykorzystania technologii augumented/virtual reality w kształceniu czy modeli i sposobów angażowania nauczycieli akademickich w uczenie się online. Natomiast podczas warsztatów uczestnicy mogli w praktyce przetestować takie narzędzia zwiększania zaangażowania i motywacji studentów jak gamifikacja czy webinar.
Aura na zewnątrz zdecydowanie sprzyjała intelektualnej pracy. Lepszej pogody jako organizatorzy nie mogliśmy sobie wymarzyć! Wiosenne słońce pomogło w wykonaniu tradycyjnego już zdjęcia rodzinnego, zaś wieczorny ciepły powiew wiatru sprzyjał spacerowi na krakowski Rynek.
Każda sesja plenarna była utrwalana, dlatego już niebawem zapraszamy na stronę konferencji do obejrzenia nagrań. Bogatą galerię zdjęć obejmującą całą konferencję znajdziecie Państwo tutaj.
Wszystkim prelegentom i uczestnikom serdecznie dziękujemy za obecność, aktywny udział, inspirujące rozmowy, ciepłą atmosferę i przemiłe towarzystwo. Partnerom i Sponsorom serdecznie dziękujemy za współpracę, wsparcie i pomoc w organizacji konferencji. Nie mamy wątpliwości, iż wszyscy przybyli Goście spisali się celująco. Za wszelkie niedociągnięcia z naszej strony pozostaje nam tylko przeprosić i obiecać poprawę.
Jak dla każdego organizatora konferencji, tak i dla nas takie wydarzenie ma sens tylko wtedy, gdy jego uczestnicy znajdują w nim wartość. Chcemy tworzyć takie miejsce i taką społeczność, które będą odpowiedzią na naukowe i praktyczne poszukiwania osób zainteresowanych tematem wspomagania dydaktyki akademickiej nowymi technologiami. Dlatego jeszcze raz zachęcamy do współtworzenia kształtu kolejnych edycji konferencji eTEE tak, abyśmy za rok mogli spotkać się w tym samym, a nawet szerszym gronie. Czego sobie sami bardzo mocno życzymy 🙂 Już dzisiaj zapraszamy do Gdańska na eTEE 2019!
Foto KSAF AGH D. Grzegorczyk