Dzisiaj odbędzie się kolejna, trzecia część serii prezentacji dotycząca projektu ICOPER. W tej sesji omówione będą zagadnienia ponownego wykorzystania treści szkoleniowych ze szczególnym naciskiem na standard IMS-Learning Design. Początkowa faza prezentacji zawierać będzie wprowadzenie do standardu IMS-LD uwzględniających różne scenariusze projektowania nauczania i role osób biorących udział w całym procesie. W dalszej kolejności zaprezentowane zostaną przykładowe programy wspomagające proces projektowania treści edukacyjnych oraz rekomendacje dotyczące ich najlepszego wykorzystania.
Webinaria odbywają się pod adresem: http://connect.wu-wien.ac.at/icoper
Sesja 3: 3 lutego 2011 w godzinach 16:00 – 17:30 CET.
Standardy eContent oraz aplikacje do tworzenia i dostarczania treści szkoleniowych wykorzystujące IMS-Learning Design
Plan najbliższej prezentacji:
3.1 Wstęp. Krótkie przedstawienie zasobów szkoleniowych projektu ICOPER.
3.2 Wprowadzenie do IMS-LD
W tej części webinarium pokazane zostaną ogólne metody integrowania IMS-LD zarówno z treściami szkoleniowym jak i narzędziami edukacyjnymi. Zademonstrowane będą konkretne korzyści stosowania IMS-LD w celach dydaktycznych.
3.3 Narzędzia do tworzenia i dostarczania treści opartych o IMS LD
Przedstawione zostaną wybrane narzędzia IMS LD wspierające tworzenie i dostarczanie treści edukacyjnych wielokrotnego wykorzystania.
3.4 Aplikacje projektu ICOPER powiązane z IMS-LD
- ICOPER CLIX – A Learning Outcome-Based IMS-LD Learning Delivery Solution – system ułatwiający przekształcanie treści szkoleniowych
- ICOPER learn eXact – zastosowanie IMS-LD na platformie e-learningowej
- iPolio -przykład wielokrotnego zastosowania obiektów LD do budowy kursów w systemie zarządzania treściami szkoleniowymi
- Moodle – praktyczne zastosowanie systemu rekomendacji kursów dla użytkowników platformy Moodle
3.5 Podsumowanie
Sesja rozpoczyna się o godzinie 16. Ze względów organizacyjnych narzędzie udostępnione jest od godziny 15:30, tak żeby uczestnicy mogli zapoznać się wcześniej ze środowiskiem do wideokonferencji.
Jeżeli po raz pierwszy uczestniczysz w wideokonferencji używając narzędzia Adobe Connect Pro Meeting to:
- zapoznaj się z instrukcją: http://connect.wu-wien.ac.at/common/help/en/support/meeting_test.htm
- przetestuj szybkość swojego łącza internetowego: http://www.adobe.com/go/connectpro_overview
Wszystkie prezentacje odbywają się w języku angielskim.
Rejestracja na sesje dostępna jest pod adresem: http://tinyurl.com/24yt65o
Informacje zwrotne oraz wszelkie uwagi i wskazówki prosimy zamieszczać tutaj: http://tinyurl.com/28gjny2