ZAPISZ SI臉 do Newslettera

Facebook Linkedin English

Wsparcie dydaktyki AGH w liczbach

Karolina Grodecka

08.05.2023

Artyku艂 opublikowany rok, 7 miesi臋cy i 18 dni temu.

Semestr letni w CeLiID to intensywny czas nie tylko szkole艅 i projekt贸w, ale tak偶e pracy nad podsumowaniami 馃檪 Podj臋li艣my pr贸b臋 spojrzenia “z lotu ptaka” na nasz膮 dzia艂alno艣膰 szkoleniow膮 realizowan膮 przez ostatni膮 dekad臋 (!). Dzi艣 dzielimy si臋 naszym ilo艣ciowym raportem.

W 2011 roku, w oparciu o zarz膮dzenie Rektora ws. warunk贸w i zasad prowadzenia zaj臋膰 z wykorzystaniem metod i technik kszta艂cenia na odleg艂o艣膰, uruchomili艣my pierwsze szkolenie e-Learning akademicki. Szkolenie certyfikuj膮ce, kt贸re upowa偶nia艂o聽 i nadal upowa偶nia do prowadzania zaj臋膰 online. Przez 11 lat wzi臋艂o w nim udzia艂 i uko艅czy艂o go blisko 1700 os贸b pracuj膮cych w AGH. Rok p贸藕niej wystartowali艣my ze szkoleniami dodatkowymi, kt贸re po 10 latach realizacji da艂y rezultat w postaci 1989 przeszkolonych os贸b!

 

Gdy popatrzymy na rozw贸j oferty szkoleniowej na przestrzeni ostatniej dekady, zmian臋 wida膰 bardzo wyra藕nie. Na starcie, w 2012 roku, mieli艣my tylko 4 szkolenia dodatkowe. W 2022 roku a偶 39! 10 lat temu zajmowali艣my si臋 tylko 2 tematami, teraz dydaktycy i dydaktyczki AGH mog膮 rozwija膰 si臋 w a偶 24, na kt贸rych si臋 znamy i z kt贸rych szkolimy.

Id膮c krok dalej, byli艣my bardzo ciekawi, kt贸re szkolenia ciesz膮 si臋 najwi臋kszym zainteresowaniem i s膮 “must have” w kolejnych semestrach. Top 10 naszych szkole艅 to:

Na bazie danych statystycznych dotycz膮cych szkole艅, oszacowali艣my potencja艂 kompetencji w podziale na podstawowe szkolenie e-Learning akademicki. Certyfikacja i 4 g艂贸wne 艣cie偶ki tematyczne, w kt贸rych realizujemy nasze szkolenia dodatkowe.

 

Webinary, jako kr贸tkie wydarzenia wspieraj膮ce rozw贸j dydaktyki, zacz臋li艣my organizowa膰 regularnie od 2019 roku. I w tym przypadku statystyki prezentuj膮 si臋 imponuj膮co. W ci膮gu 4 lat przeprowadzili艣my webinary z聽54 temat贸w dotycz膮cych platformy UPeL, dydaktyki i technologii,聽na kt贸re zarejestrowa艂o si臋 4787 os贸b, a wzi臋艂o udzia艂 na 偶ywo 3151 (osoby z AGH i innych uczelni).聽Zapraszali艣my tak偶e go艣ci i go艣cinie spoza AGH, aby mogli podzieli膰 si臋 swoimi do艣wiadczeniami (w sumie zrealizowali艣my 28 webinar贸w go艣cinnych). Wszystkie wydarzenia publikujemy w naszej webinarotece – s膮 dost臋pne dla ka偶dego bez logowania.

Tu偶 przed pandemi膮 (marzec 2020) ruszyli艣my z meet-upami dydaktycznymi. O samych za艂o偶eniach meet-up贸w mo偶na przeczyta膰 w naszej publikacji. Podsumowuj膮c kr贸tko – odby艂o si臋 20 spotka艅 dot. m.in. stresu, produktywno艣ci, komunikacji mi臋dzykulturowej, cyfrowej r贸wnowagi, pracy grupowej itp., w kt贸rych wzi臋艂o udzia艂 300 os贸b pracuj膮cych w AGH.

W 2022 roku zrealizowali艣my tak偶e pilota偶owy program Gepardy Dydaktyczne. O samych za艂o偶eniach i efektach programu mo偶na przeczyta膰 w kr贸tkim wpisie – relacji z 聽fina艂u programu. Podsumowuj膮c kr贸tko – w programie wzi臋艂o udzia艂 21 dydaktyk贸w i dydaktyczek z 11 wydzia艂贸w AGH, kt贸rzy opracowali 17 projekt贸w/wdro偶e艅 innowacyjnych dzia艂a艅 dydaktycznych.

W naszej dzia艂alno艣ci wspieraj膮cej dydaktyk臋 istotne miejsce zajmuje tak偶e rozwijanie Uczelnianej Platformy e-Learningowej (od 2005 roku) oraz otwartych zasob贸w i e-podr臋cznik贸w AGH (od 2010 roku). Zebrane dane statystyczne pokazuj膮, 偶e platformy te i zasoby wpisa艂y si臋 ju偶 na sta艂e w ekosystem dydaktyczny AGH 馃檪

Popatrzenie z lotu ptaka na dzia艂ania na przestrzeni dekady to 艣wietna trampolina energetyczno-motywacyjna do tego,聽aby nie ustawa膰 w rozwoju i staraniach dostosowania oferty, wspieraj膮c rozw贸j dydaktyki do potrzeb nauczycieli i nauczycielek w AGH.

Mo偶e Ci臋 te偶 zainteresowa膰

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystuj膮 ciasteczka (cookies). Korzystaj膮c z nich wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przegl膮darki stron WWW.
Czytaj wi臋cej