Dziś przybywamy z garścią danych statystycznych na temat działalności szkoleniowej CeLiIDu w 2024 roku. Zestawiliśmy ze sobą różne dane i choć rok rocznie monitorujemy to co robimy i oferujemy dla społeczności osób prowadzących zajęcia w AGH, to wyniki spowodowały szeroki uśmiech na twarzy.
Poniżej prezentujemy wybrane informacje z raportu za 2024 rok.
W 2024 roku zrealizowaliśmy 58 szkoleń – 2 edycje szkolenia e-Learning akademicki. Szkolenie certyfikujące (które uprawnia do zamieniania zajęć tradycyjnych na zajęcia online) oraz 57 szkoleń dodatkowych w 5 obszarach (rozwijaj się w dydaktyce, poznawaj narzędzia, twórz zasoby, komunikuj się skutecznie, zadbaj o siebie).
Wydaliśmy odpowiednio 59 certyfikatów za szkolenie certyfikujące i 1280 za szkolenia dodatkowe. Wartości zbiorcze są imponujące – 2790 certyfikatów w szkoleniu certyfikującym i 3335 certyfikatów za szkolenia dodatkowe.
Ile czasu poświęciliśmy na prowadzenie 58 szkoleń? Aż 840 godziny dydaktyczne spędzone na sali szkoleniowej i/lub platformie UPeL i Teams. A to wszystko dzięki wysiłkowi 18 osób współtworzących CeLiID – 10 osób szkolących, 1 koordynatorki szkoleń, 1 specjalistki ds. badań, a także wsparciu zespołu informatycznego, który dba o naszą stabilną infrastrukturę szkoleniową oraz zespołu administracji, dzięki któremu wszystko idzie gładko.
W sumie wszystkich certyfikatów mam aż 6802.
Wśród 58 szkoleń oferowanych w 2024 mieliśmy 8 nowości:
- Informacja zwrotna w dydaktyce
- Projektowanie zajęć dydaktycznych
- Ewaluacja zajęć dydaktycznych
- Kształcenie oparte na społeczności
- Oxford Leadership Programme
- Równość i równowaga w badaniach
- Przeciwdziałanie dyskryminacji i molestowaniu
- Akademia Dydaktyki – poziom 1
Cieszy fakt, że aż 5 nowych szkoleń (te zaznaczone na kolor pomarańczowy) znalazło się na liście 12 najliczniej reprezentowanych szkoleń w minionym roku.
Podsumowując i zestawiając ze sobą 4 ostatnie lata szkoleń widać stały rozwój wyrażający się w ilości tematów, szkoleń oraz liczbie certyfikatów – rok do roku bardziej imponującej.
Nie ma w ofercie szkolenia, którego nie wzięlibyśmy pod ewaluacyjną lupę. Jak są oceniane nasze szkolenia? Bardzo dobrze – średnia ogólna ocena ze wszystkich szkoleń za 2024 rok to 4,78 (na skali 1-5), ze wskaźnikiem poleceń 78,1% (na skali -100 +100)! Są to wartości bardzo bliskie ideału.
W ankietach ewaluacyjnych pytaliśmy o motywacje jakimi kierują się przychodząc na szkolenia do CeLiID. Dominuje chęć rozwoju dydaktycznego, przyjemność z uczenia się, oraz potrzeba bycia na bieżąco. Cudowanie jest pracować z osobami, którymi się chce i które mają postawę da-się 😀
Dziękujemy za ten rok pełen szkoleń. W 2025 roku nie ustajemy w działaniach – czekają na Was aż 6 nowych szkoleń, ale na pewno po drodze coś jeszcze wymyślimy 😉