25-26 września 2024
Czy jesteśmy poekscytowani? Bardzo! Wielkimi krokami zbliża się X Konferencja eTEE „e-Technologie w Kształceniu Inżynierów” i chociaż w tym roku wszystko wydarzy się w Gdańsku, to ramię w ramię współtworzymy to wydarzenie z Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej. O szczegółach zbliżającej się konferencji, jej tematyce, osobach uczestniczących przeczytasz tutaj. A my przejdziemy do clou wydarzeń, czyli do dwudniowego, bogatego programu.
Program konferencji: (Poznaj szczegółowy program)
25 września 2024 r. (środa)
- WARSZTATY dla uczestników konferencji (GenAI, H5P, programowanie w Markdown, FRIS, wizyta w Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej PG
- Wykład otwarcia: Tomasz Jankowski (N&N Group Solutions) [tematyka AI, tytuł w przygotowaniu]
- Studencki wykład otwarcia
- Wykład otwarcia: Elena Atanasiu „GenAI, mózg łowcy i inne super moce, czyli o tym jak sztuczna inteligencja wspiera proces budowania inkluzywnych przestrzeni edukacyjnych”
- Sesje Power Speech 1 i 2 (wystąpienia ustne, 2 sesje równoległe)
Sesja 1
Bartosz Muczyński (Politechnika Morska w Szczecinie) „W obronie „trzech Z” i o potrzebie nauki o systemach zarządzania wiedzą”
Joanna Czerska (Politechnika Gdańska) „Niekomputerowe gry symulacyjne w dydaktyce inżynierii zarządzania i logistyki”
Radosław Wesołowski, Maciej Worwa, Karolina Dembek (CNE Politechnika Gdańska) “Zastosowanie środowiska UNITY do tworzenia nowoczesnych gier edukacyjnych 3D”
Katarzyna Szepietowska z zespołem (Politechnika Gdańska) „Interaktywna aplikacja w nauczaniu mechaniki statycznie wyznaczalnych układów prętowych”
Judyta Kotarba (Collegium Da Vinci) „Talenty w centrum uwagi: zarządzanie talentami w programie tutoringu”
Sesja 2
Beata Kurcin, Judyta Kotarba, Agata Patelka (Collegium Da Vinci)
„Sekrety profesjonalnych kursów wideo: jak tworzyć wyjątkowe materiały e-learningowe?”
Karolina Grodecka (Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie)
„Team-Based Learning – praca grupowa, która zawsze działa”
Cezary Żrodowski (Politechnika Gdańska)
„Projekt Leonardo – co się udało, a co nie bardzo”
Przemysław Sujka, Iwona Wieczorek (e-learning.pl) „Wyniki raportu “BAROMETR wykorzystania e-learningu w polskich uczelniach”
Gertruda Gwóźdź-Łukawska, Elżbieta Galewska
(Politechnika Łódzka) “Aktywne zaliczenie” jako alternatywna, nieobowiązkowa forma zaliczenia jednostki tematycznej lub działu”
Natalia Gietka (Politechnika Gdańska) „H5P – a co to takiego? Odkryj interaktywność na wyciągnięcie ręki”
26 września 2024 r. (czwartek)
Wykłady specjalne
- Piotr Szczuko „Wykładowcy AI i wirtualni korepetytorzy, czyli „czy kalkulator nauczy mnie matematyki?”
- Bartosz Muczyński „Niedostępna rzeczywistość. Krytyczne spojrzenie na XR w edukacji”
- Debata z udziałem uczestników, tematyka: LEADERSHIP W AGH, Moderacja: Agnieszka Chrząszcz
- Sesja plakatowa
- Sesja Power Speech 3 „GenAI w dydaktyce akademickiej”
Sesja 3
Bartosz Muczyński (Politechnika Morska w Szczecinie)
„AI 101. Od podstaw do tworzenia własnych, lokalnych systemów”
Barbara Małuszyńska (Centrum Rozwoju Szkół Wyższych Merito)
„TAK! Jako wykładowcy mamy obowiązek rozmawiać ze studentami
o AI!”
Janusz Zalewski (PANS w Ciechanowie) „Doświadczenia w używaniu ChatGPT do nauczania algorytmów programowania”
Magdalena Kaleta-Kuzińska (WSB Bydgoszcz) „Tworzenie treści dydaktycznych z wykorzystaniem AI: nowe możliwości i wyzwania
w nauczaniu języków obcych specjalistycznych na studiach inżynierskich”
Joanna Mercik (Uniwersytet Śląski w Katowicach) „Praktyczne
zastosowania i przyszłe perspektywy AI w akademickim kształceniu nauczycielek i nauczycieli”
Ewa Duda-Maciejewska (Collegium Civitas) „Chat Riff: asystent AI wspierający refleksję”
- II panel dyskusyjny liderek i liderów akademickich centrów dydaktycznych
W trakcie dwóch dni konferencji dostępne będą stoiska prezentujące wykorzystanie nowych technologii w dydaktyce (m.in. symulatory VR, iRoboty, gry symulacyjne, tablice interaktywne, warsztaty promptowania, „sofa ekspertów AI”) oraz słuchawki „silent disco”. Po konferencji każda osoba uczestnicząca w wydarzeniu może złożyć artykuł do monografii „Dydaktyka i technologia 2024”.
Sprawdź jak wyglądały poprzednie edycje eTEE. Dla osób, które nie mogą uczestniczyć w Konferencji dostępny będzie STREAMING, a później nagrania z wystąpień i debaty. Obserwujcie nasze media społecznościowe na pewno zrelacjonujemy wydarzenie.