- dowiesz się, jak założyć kurs z myślą o kilku pracujących na nim grupach;
- sprawnie podzielisz po nim pracę na jednym kursie online między dwóch i więcej prowadzących;
- zobaczysz, jak podzielić między różne grupy zadania oraz jak zorganizować komunikację z nimi;
- nauczysz się podstaw oceniania prac grupowych na platformie Moodle;
SZYBKO I DO CELU:
-
- 4:04 – 6:12: do czego przydadzą się grupy na Moodle/UPeL;
SCENARIUSZ I: dwie (lub więcej) niewidoczne dla siebie grupy na kursie
-
- 10:42 – 12:27: ustawienia podziału na grupy na kursie [zobacz też instrukcję];
- 12:28 – 21:12: samodzielne zapisywanie się studentów do grup [instrukcja];
- 21:21 – 24:19: udostępnianie grupom różnych materiałów na tym samym kursie;
- 24:27 – 31:24: komunikacja z grupami na forach dyskusyjnych Moodle;
- 31:30 – 33:37: ocenianie w grupach i Dzienniku Ocen.
SCENARIUSZ II: podział na grupy tylko dla wybranych aktywności
-
- 35:42 – 40:15: ćwiczenia w grupach na forum dyskusyjnym;
- 40:17 – 44:47: zadanie realizowane i oceniane w grupach [instrukcja #1] [instrukcja #2];
- 44:48 – 46:41: różne terminy oddania zadania dla różnych grup (wyjątek dla grup) [instrukcja];
FAQ: kącik pytania i odpowiedzi
- 47:37 – 48:44: jak przeprowadzić losowy podział na grupy w kursie?
- 48:54 – 49:49: czy w podobny sposób można przeprowadzić test z podziałem na grupy?
- 50:12 – 51:15: czy można stworzyć jedno zadanie, które będzie miało różną treść dla różnych grup?
- 51:19 – 52:25: czy jak prowadzący jednej grupy, nie będę widział/a aktywności tej drugiej innego prowadzącego?
- 52:38 – 53:39: dlaczego warto korzystać z opcji “kopiowanie postów do wszystkich grup” na forum?
- 53:47 – 55:06: w jaki sposób działają grupy nadrzędne w Moodle/UPeL?
- 55:20 – 56:42: co jeśli mamy więcej prowadzących dla jednej grupy?
- 57:08 – 57:51: jaka jest różnica w kursie pomiędzy ustawieniem “osobne grupy” a “widoczne grupy”?