Koordynator: University of Akureyri (Islandia)
Partnerzy: University of Copenhagen (Dania), National University of Galway (Irlandia), University of Zagreb (Chorwacja), University of Murcia (Hiszpania), AGH (Polska), Global Training Network Solutions GmbH (Austria)
Projekt CUTIE (Competences for University Teaching & Institutional Empowerment) opiera się na wynikach projektu CUTE, który zakończył się na początku 2023 roku. W ramach tego projektu partnerzy stworzyli platformę wspierającą proces projektowania strategii instytucjonalnej w celu poprawy kompetencji cyfrowych w nauczaniu uniwersyteckim.
Planowane rezultaty projektu:
- opracowanie podejścia do poprawy i zwiększenia kompetencji cyfrowych w nauczaniu uniwersyteckim, które można wdrożyć na poziomie instytucjonalnym i wydziałowym, ułatwiając w ten sposób działania systemowe,
- osadzenie kompetencji w zakresie nauczania cyfrowego w szerszej perspektywie instytucjonalnej poprzez rozszerzenie jego zasięgu na innych uczestników, w szczególności tych, którzy mają wpływ zarówno na polityki, jak i praktykę,
- włączenie głosów studentów do instytucjonalnego rozwoju kompetencji cyfrowych nauczycieli poprzez współtworzenie zawartości kursu je doskonalącego,
- opracowanie kursu online dla menedżerów szkolnictwa wyższego, aby umożliwić im dalszy lokalny rozwój kompetencji cyfrowych nauczycieli,
Działania:
- zbieranie przykładów inicjatyw i działań mających na celu rozwój kompetencji cyfrowych nauczycieli w szkolnictwie wyższym, wdrażanych przez różne instytucje i projekty w całej Europie
- katalog działań i przypadków użycia, przydatny dla różnych instytucji do promowania kompetencji cyfrowych w ich instytucjach i rozszerzenia wdrożeń na inne instytucje europejskie
- praca nad modelami instytucjonalnego włączania głosów studentów w rozwój kompetencji cyfrowych w nauczaniu, poprzez współtworzenie treści szkoleń
- wspieranie i wzmacnianie pozycji osób odpowiedzialnych za zarządzanie nauczaniem i uczeniem się (prodziekanów ds. edukacji, (zastępców) dyrektorów wydziałów itp.), dając im lepsze narzędzia i strategie wykorzystania podejścia instytucjonalnego do wspierania nauczycieli w osiąganiu większych kompetencji cyfrowych
- zaprojektowanie i opracowanie kursu online dla kadry zarządzającej
- stworzenie i utrzymanie kanałów rozpowszechniania, które wzbogacą rozmowy, debaty i wymianę informacji na temat strategicznych podejść do poprawy kompetencji cyfrowych nauczycieli na poziomie instytucjonalnym i indywidualnym
- zapewnienie odpowiednich rozwiązań technologicznych wspierających i ułatwiających rozwój kompetencji cyfrowych nauczycieli