ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Karty wyjścia

Opracowanie: Karolina Grodecka

W dwóch słowach

Ćwiczenie wspierające przeprowadzenie pod koniec zajęć szybkiej sesji refleksji lub sesji informacji zwrotnej. Pozwala sprawdzić zrozumienie tematu zajęć, daje wgląd w obserwacje i refleksje studentów. W oparciu o odpowiedzi  zebrane na kartach wyjścia osoba prowadząca może modyfikować kolejne zajęcia, biorąc pod uwagę pytania i wątpliwości towarzyszące studentom.

Przykładowe pytania do kart wyjścia

Jakie są 3 kluczowe elementy, które zabierasz z dzisiejszych zajęć?
Napisz pytanie testowe w oparciu o dyskusję / materiał z zajęć.
Opracuj pytanie testowe, które powinno znaleźć się w teście na zakończenie zajęć/egzaminie Czy podczas dzisiejszych zajęć coś było dla Ciebie zaskakujące?
Napisz jedną rzecz, o której chciałbyś/chciałabyś dowiedzieć się więcej?

Do jakich form zajęć pasuje?

Karty wyjścia sprawdzą się podczas każdego rodzaju zajęć. Możesz je z powodzeniem stosować z małymi i dużymi grupami wykładowymi.

Jeśli przeprowadzisz karty wyjścia po każdych zajęciach, pod koniec semestru masz bogatą bazę pytań, wokół których możesz zbudować, np. zadania zaliczeniowe, testy lub inne formy oceny.

Jeśli celem karty jest zebranie informacji zwrotnej na temat przebiegu zajęć, sposobu pracy i dobranych metod, karty wyjścia będą świetnym narzędziem ewaluacji. Zdecydowaną korzyścią jest to, że ewaluacja zajęć nie jest odroczona w czasie. Dzięki temu, że osoby uczestniczące w zajęciach udzielają informacji zwrotnej “na świeżo”, zaraz po doświadczeniu zajęć, ich obserwacje i przemyślenia mogą być bardziej szczegółowe i poparte przykładami.

Przykład

Na zakończenie zajęć ćwiczeniowych dotyczących technik schładzania rejonów wydobycia w kopalniach rozdajesz w grupie wydrukowane karty wyjścia z 3 pytaniami:

  • napisz 3 rzeczy, których się dziś nauczyłeś/łaś
  • napisz 2 pytania dotyczące przedmiotu dzisiejszych zajęć
  • napisz 1 rzecz, która podobała ci się najbardziej

Osoby uczestniczące w zajęciach pracują przez 5 minut i oddają karty wychodząc z sali. Po zajęciach analizujesz odpowiedzi na kartach i postanowiasz na kolejnych zajęciach wrócić do kilku najciekawszych pytań:

  • Jak działa system bezpieczeństwa w sytuacji blackoutu?
  • Jaka musi być proporcja wody i drobinek lodu, aby zawiesina przepływała bez problemu?
  • W jaki sposób testowane były przepływy zawiesiny lodowej przez rurociąg?
  • Ile wody zużywa się do schłodzenia kopalni tym systemem?
  • Dlaczego system nie jest wdrożony w innych kopalniach w Polsce?

Dzielisz grupę ćwiczeniową na 4 kilkuosobowe grupy, każdej przypisując 2 pytania, na które grupa opracowuje odpowiedź. Na podsumowanie grupy referują swoje odpowiedzi i komentują je wzajemnie.

Dowiedz się więcej

O kartach wyjścia  w niecałe 2 minuty https://www.youtube.com/watch?v=Q4Wy6yHCIDI

Również mogą Cię zainteresować

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej