ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Autonomia, kompetencje, relacje – klucz do skutecznej współpracy ze studentami

Prowadzą:
Joanna Pitura (Instytut Filologii Angielskiej UKEN), Ewa Zarzycka-Piskorz (CeLiID)

19 czerwiec 2024, godz. 10:00

Czy współpraca dydaktyka ze studentami daje komuś i jakie korzyści? W jakiej formie może być realizowana? Jakie są jej zalety? A może stawia wymagania? Czy wnosi wartości? Czy pozwala wypracować zasady skoncentrowane np. na rozwoju kompetencji?

Gościnią naszego kolejnego webinaru była Joanna Pituraspecjalistka ds. zarządzania wiedzą osobistą. Podzieliła się z nami doświadczeniem pracy i współpracy w ramach Studencko-Doktoranckiego Koła Naukowego SNEC Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.

W ciągu wielu lat udało się jej stosować różne formy i strategie organizowania współpracy ze studentami. W trakcie webinaru omówiła korzyści i ograniczenia z tym związane, dokonała analizy wartości angażowania się w tego rodzaju działania (wskazała korzyści – zarówno dla studentów, dydaktyków, opiekunów kół naukowych, jak i dla uczelni).

Wieloletnia praktyka, obserwacja i refleksja tego procesu doprowadziła Joannę do przekonania, że wspólne wypracowanie zasad dobrej współpracy tworzy środowisko sprzyjające zaangażowaniu studentów. Poznacie zatem teorię samostanowienia (ang. self-determination theory) i trzy kluczowe jej elementy – wspieranie autonomii, kompetencji i relacji społecznych. To one zwiększają wewnętrzną motywację studentów do działania i budują ich dobrostan.

Dodatkowo na przykładzie cyklicznego seminarium Cyfrowe czwartki Joanna opowiedziała nam jak studenci mogą pomóc w rozwijaniu kompetencji cyfrowych czynnych nauczycieli oraz jak angażować studentów w projekty ukierunkowane na rozwiązywanie problemów w praktyce.

____________
Joanna Pitura jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa. Obecnie pracuje jako adiunkt na Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej (wcześniej Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN) w Krakowie, w Instytucie Filologii Angielskiej, Katedrze Cyfrowej Edukacji Językowej. Prowadzi wykłady i ćwiczenia dotyczące, m.in. dydaktyki cyfrowej, sztucznej inteligencji, gamifikacji, metodologii badań naukowych oraz zarządzania wiedzą osobistą. Jest też opiekunem naukowym Studencko-Doktoranckiego Koła Naukowego SNEC działającego w ramach Instytutu Filologii Angielskiej UKEN. Jej aktualne zainteresowania badawcze obejmują proces nauczania i uczenia się języka angielskiego w oparciu o symulacje i poważne gry, wspomagany sztuczną inteligencją, z wykorzystaniem rzeczywistości wirtualnej, koncentrując się na efektywności procesu nauczania i uczenia się tego języka. Autorka monografii „Gamification for engagement with language learning tasks”, wydanej przez Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie w 2022 roku.

Spotkanie prowadziła Ewa Zarzycka-Piskorz.

Nadchodzące webinary
CC4

Treści tej strony dostępne są na licencji
Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe

Może Cię też zainteresować

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej