Twórca/Twórcy: | |
Cel dydaktyczny | Ułatwienie studentom I roku adaptacji do warunków wyższych studiów technicznych. |
Metoda | - |
Kontekst | Kurs udostępniony był zarówno osobom studiującym jak i pracownikom w ramach projektu ‘Gepardy Dydaktyki’ |
Przebieg | Kurs dla tych, którzy chcą wziąć sprawy finansowe w swoje ręce. Bo bogactwo czy pieniądze nie definiują nas jako ludzi, lecz pozwalają inaczej na życie spoglądać i pełniej go doświadczać. Dlatego jest do niego dostęp ogólny, po uzyskaniu hasła. Kursant pracuje w swoim tempie, krok po kroku, jak i kiedy chce. Kurs składa się ze wstępu oraz 7 modułów roboczych, w których po kolei wprowadzam uczestnika w poruszaną tematykę. Każdy z modułów poprzedza kilkuminutowy filmik wprowadzający i kończy go zadanie do zrobienia. Całość modułów zebrana jest także w workbooku udostępnionym w ‘narzędziowniku’. Jak to działa? Uczestnik zapisuje się samodzielnie na podstawie danych, które otrzymuje automatycznie po napisaniu wiadomości do Autorki w temacie wpisując ‘finanse osobiste’. Kurs zostaje otwarty na 10 tygodni – w tym czasie uczestnik ma możliwość zapisania się i korzystania z materiałów. Jeden tydzień to domyślnie jeden moduł do zrealizowania, w swoim tempie, bez stresu, jednak od początku dostępne są wszystkie moduły. Wtedy kiedy się chce i jak się chce. Kursant może sobie oznaczać czynności jako wykonane (obejrzał filmik, zrobił zadanie), ale nikt go w tym nie sprawdza, nikt go do tego nie zmusza – pracuje dla siebie. W celu ułatwienia dostępu do prowadzącego oraz ewentualnego dzielenia się swoimi uwagami, przemyśleniami z innymi uczestnikami (do czego zachęcam) – w kursie działa forum. Siedem tematów – po jednym na każdy moduł – oraz jeden na to, co nie związane jest z tematyką modułów. Po 70 dniach kurs automatycznie się zamyka, natomiast po 14 dniach braku aktywności uczestnika w kursie, system automatycznie go z niego wypisze. |
Korzyści | Wybór e-learningu na zasadach samouczka, bez konkretnych dat wykonania zadania to puszczenie wolno dydaktyki. Uczestnik korzysta (lub nie) tak jak chce i kiedy chce. Brak narzucania to odpowiedź na inną potrzebę – samodzielności i samodecydowania. Dlatego pojawiają się elementy do autorefleksji – kurs ma zmusić do myślenia i pomóc wziąć swoje finanse w swoje ręce – bo nikt inny za nas tego nie zrobi.
|
Kurs e-learningowy o finansach
W praktyce