Podcast „Dydaktyka na CeLowniku” to nowa inicjatywa CeLu, która obok szkoleń, meet-upów i webinarów, jest formą doskonalenia umiejętności dydaktycznych. Uczenie się przez słuchanie może być wygodną opcją kiedy na inne formy brakuje czasu.
Ten podcast to dydaktyczne espresso – opowiadamy o tym co najważniejsze i najistotniejsze w wybranym temacie.
Jak często? Raz w tygodniu około 15-25 minut, lecz rozmowy z zaproszonymi gośćmi mogą być znacząco dłuższe.
Naszego podcastu można słuchać w drodze do pracy, w trakcie jazdy na rowerze, albo podczas spaceru.
Jesteśmy tu na stronie, a także na platformach Anchor, Google Podcasts, Apple Podcasts oraz Spotify.
Jeśli chcesz porozmawiać z nami o podcaście, albo… w podcaście, to zapraszamy do kontaktu (cel@agh.edu.pl).
Życzymy przyjemnego słuchania!
W drugiej części wywiadu, nasz gość, pracownik Wydziału Fizyki i Informatyki Stosowanej AGH, Bartosz Mindur opowiedział m.in. o: podejściu do prowadzenia zajęć i o tym, że na pytanie, co będzie omawiał na kolejnym wykładzie, odpowiada… “nie wiem”… , metodach prowadzenia zajęć, a wśród nich o ‘nauczaniu rówieśniczym’ i ‘odwróconej klasie’ , zaskakujących powodach niezadowolenia studentów z nagrywanych przez nich filmów, w ramach zadań na zaliczenie.
Gościem naszego podcastu jest Bartosz Mindur, pracownik Wydziału Fizyki i Informatyki Stosowanej AGH. W pierwszej części rozmowy, Bartek opowiedział m.in. o: doktoracie i początkach swojej pracy na uczelni, zainteresowaniu się innym podejściem do prowadzenia wykładów dla studentów, zamiłowaniu do tutoringu, który okazał się naturalną kontynuacją tego, co intuicyjnie wykorzystywał już wcześniej w pracy ze studentami. Zapraszamy!
Dziś możesz posłuchać o projekcie Gepardy Dydaktyczne! Brzmi intrygująco? Gepardy AGH to najbardziej aktywni dydaktycznie nauczyciele i nauczycielki akademickie w Akademii Górniczo-Hutniczej. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniach, zapraszamy do odsłuchu 🙂
W drugiej części wywiadu, nasz gość, pracownik Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Robotyki AGH, Piotr Chyła opowiedział m.in. o: plusach i minusach nowej odsłony Uczelnianej Platformy e-Learningowej (UPeL), przyszłości e-Learningu oraz narzędziach e-learningowych, które każdy dydaktyk powinien mieć w zanadrzu, aby ułatwić pracę sobie i naukę studentom. Jeżeli chcesz się dowiedzieć od osoby, która jest praktykiem nauczania za pośrednictwem UPeL może Ci przyspieszyć i ułatwić wiele działań związanych z dydaktyczną pracą na uczelni, koniecznie posłuchaj tej drugiej części naszej rozmowy z Piotrkiem!
Gościem naszego podcastu jest tym razem pracownik Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Robotyki AGH, Piotr Chyła. W pierwszej części rozmowy Piotrek opowiedział m.in. o: powodach swojego zainteresowania e-learningiem akademickim, platformie UPeL, z którego chętnie korzysta w swojej pracy ze studentami, narzędziach e-learningowych, których używa najczęściej i najbardziej sobie ceni. Część druga rozmowy już wkrótce.
Co to jest ten coaching i z czym się go je? Choć właściwie moglibyśmy zapytać, jak Coach pomaga nam strawić trudne do zgryzienia i ważne dla nas sprawy w życiu?
O coachingu i wspierającej roli Coacha w życiu człowieka opowiedziała nam Magda Zarzecka Napierała, która oprócz pracy naukowej i dydaktycznej na AGH, prowadzi również spotkania coachingowe dla pracowników naszej uczelni.
Magda zdradziła nam również sposoby na to, jak zadbać o swój odpoczynek, jak szukać chwil dla siebie i jak nie wpaść w wir przepracowania.
Miłego słuchania 🙂
Tym razem moim i Waszym gościem jest Zastępczyni Dyrektora Centrum e-Learningu AGH, Agnieszka Chrząszcz 🙂 Rozmawialiśmy z Agnieszką o elementach, które znacząco wpływają na naszą produktywność i satysfakcję z życia zawodowego. Poruszyliśmy tematy związane z szeroko pojętym odpoczynkiem i dbaniem o siebie.
- Sen
- Jedzenie
- Przerwa inkubacyjna
Dlaczego w kontekście produktywności i kreatywności te 3 powyższe składniki mają tak duże znaczenie? O tym usłyszysz w naszym podcaście 😉
Ten odcinek podcastu jest swoistym podsumowaniem wielu wydarzeń na temat feedbacku, które w maju poprowadził w Centrum e-Learningu nasz trener wewnętrzny Wojtek Baran.
W naszej rozmowie usłyszysz m.in. o tym:
– czy Wojtek jest Robo-Trenerem 😉
– z jakimi problemami związanymi z informacją zwrotną najczęściej spotykają się nauczyciele akademiccy;
– jakie są 3 kluczowe elementy w udzielaniu feedbacku w kontekście pracy nauczyciela;
– jak wygląda otwartość dydaktyków na feedback;
– co może ułatwić nam wszystkim przyjmowanie informacji zwrotnej.
Życzymy przyjemności słuchania 🙂
NVC, tj. Nonviolent Communication, czyli Komunikacja Bez Przemocy, to metoda wymyślona przez Marshalla Rosenberga, psychologa i mediatora. Metoda, która właściwie stała się filozofią, będącą punktem wyjścia do lepszej komunikacji międzyludzkiej i relacji.
W tym podcaście usłyszysz o:
– czterech podstawowych możliwościach reagowania na krytykę,
– sposobach tłumaczenia trudnych dla nas komunikatów na język potrzeb i uczuć,
– czterech fundamentach komunikowania się w sposób wolny od przemocy,
a także coś o żyrafie i szakalu. 😉
Przypominam, że chętnie poczytam o Waszych doświadczeniach z porozumieniem bez przemocy. 🙂
Możecie pisać do mnie na adres kborek@agh.edu.pl
14 lutego 2020 roku odbył się webinar na temat konstruktywnej informacji zwrotnej. Trenerka, coach i nauczycielka akademicka, Agnieszka Dzienisiewicz, opowiedziała o tym jak kogoś “ofuknąć” przy użyciu metody FUKO, czyli jednej z technik udzielania feedbacku.
Chcesz umieć komunikować się z ludźmi lepiej? Koniecznie posłuchaj tego podcastu do końca, ponieważ przygotowaliśmy w nim dla Ciebie pigułkę wiedzy o tym jak kogoś kulturalnie i spokojnie “ofuknąć” w sytuacjach problemowych.
Pamiętaj, że Ty również tworzysz ten podcast i swoimi przykładami z życia możesz wnieść dużo wartości dla innych. Dlatego jeśli masz ochotę podzielić się historią, gdy Tobie (dobrze lub źle) udzielono feedbacku, albo Ty kogoś (dobrze lub źle) “ofukał_ś”, napisz o tym na adres: kborek@agh.edu.pl
W pierwszym odcinku podcastu proponujemy Wam zastanowienie się nad wprowadzeniem do swojej pracy dydaktycznej, elementów kształcenia według modelu Competence Based Learning, czyli kształcenia opartego na kompetencjach.
Co to jest CBL? O zaletach i zagrożeniach stosowania tego modelu mały wstęp zrobiła dla Was Paula Hmiedat, która poprowadzi w Centrum e-Learningu AGH szkolenie właśnie na temat konceptu Competence Based Learning.
Szkolenie trwać będzie od 9 do 20 maja 2022 r.
Więcej szczegółów na temat szkolenia znajdziecie na stronie: https://www.cel.agh.edu.pl/szkolenia/competence-based-learning/ .
Kolejne edycje szkolenia z kształcenia opartego na kompetencjach są planowane na jesień 2022.